فردا گزارش واقعه ۲۲ بهمن در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود/انجمن حجتیه از ارائه گزارش راضی نخواهد بود/ تهدید بعضی مسئولان ارشد اجرایی کشور در خصوص قرائت گزارش

اردیبهشت ۱۴۰۳

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ساعت ۱۰ الی ۱۱ فردا گزارش واقعی ۲۲ بهمن در صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ “منصور حقیقت‌پور” در حاشیه صحن علنی امروز (یکشنبه)‌ در جمع خبرنگاران دربارهٔ قرائت گزارش واقعی ۲۲ بهمن در صحن علنی مجلس اظهار داشت: گروهی خودسر در قم وجود دارند که هر وقت اجتهاد می‌کنند عملی را انجام می‌دهند.
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد:‌ طبقه‌بندی‌هایی در تدوین گزارش صورت گرفته است که بر این اساس گزارش در صحن خوانده می‌شود. براساس آئین‌نامه داخلی مجلس اگر نام فردی در این گزارش گفته شود او می‌تواند از خود دفاع کند.  
 
وی با بیان اینکه ما در تدوین این گزارش سعی کرده‌ایم بر پایه قانون عمل کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر گزارش بسیار محرمانه از این اتفاق تدوین شده که این گزارش در اختیار اکثر نمایندگان قرار گرفته و مطمئن باشید که مجلس در این باره بهترین اقدام را انجام داده است.  
 
حقیقت‌پور در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران در خصوص نقش “انجمن حجتیه” در واقعه ۲۲ بهمن قم گفت:‌ قطعا انجمن حجتیه با شیوه تازه اداره‌اش از قرائت گزارش راضی نخواهد بود.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد:‌ این گزارش در دو قالب ۵۰ و ۶۰۰ صفحه‌‌ای تهیه شده است که  چکیده آن در قالب ۶ تا ۷ صفحه ساعت ۱۰ الی ۱۱ فردا در صحن علنی قرائت می‌شود.  
 
وی دربارهٔ حواشی قرائت این گزارش اذعان داشت: تاکنون تعدادی از مسئولان ارشد اجرایی کشور، ما و آقای بروجردی(رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس) را برای خواندن این گزارش در مجلس تهدید کرده‌اند.
 
حقیقت‌پور با اشاره به نقش نیروهای امنیتی در واقعه ۲۲ بهمن قم گفت: نقش نیروهای امنیتی در این گزارش به طور کامل آمده است، ولی در صحن علنی به صورت گزیده‌ای از این اقدامات مطرح می‌شود.  
 
نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی همچنین در پایان خاطرنشان کرد: در هنگام قرائت گزارش، فیلم واقعه ۲۲ بهمن قم در مجلس پخش خواهد شد.  

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.