فرزندان عراق داعش را شکست دادند

گردآوری توسط گروه وبگردی ممتاز نیوز

https://www.momtaznews.com/wp-content/uploads/2014/12/cf50d25f3742553a7c6aa741086caab7.jpg

گردان‌های السلام با رد ادعای جان کری گفت: این فرزندان عراق بودند که گروه داعش را در آمرلی شکست دادند و محاصره این شهر واقع در استان صلاح‌الدین را شکستند.

گردان‌های السلام وابسته به «مقتدا صدر» در عراق، روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد «این فرزندان عراق بودند که گروه داعش را در آمرلی شکست دادند و محاصره این شهر واقع در استان صلاح‌الدین را شکستند نه آمریکا.»

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا یکشنبه در کنفرانس «سابان» در واشنگتن ادعا کرده بود که کشورش به همراه عراقی‌ها پیشرفت چشمگیری در جنگ علیه داعش از سد «الموصل» گرفته تا پالایشگاه «بیجی» داشته است.

کری همچنین عنوان کرده بود واشنگتن به جنگ با داعش در اطراف شهر آمرلی اقدام کرد و موفق شد آوارگان در کوه‌های «سنجار» را نجات دهد.

این گردان‌ها خطاب به کری، گفت: «هر اندازه هم که تلاش کنی و دروغ بگویی ولی تو هرگز نمی‌توانی حقایق را در باورهای فرزندان وفادار ملت‌مان تغییر دهی؛ چرا که همگان می‌دانند این فرزندان عراق، نیروی هوایی و جنگنده‌های این کشور بودند که آمرلی و اطراف آن را آزاد کنند.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «بی‌سابقه نیست که تو و رهبرانت دروغ بگویید بلکه عنوان شما “دروغ” و “ریا” است. ولی حق، حق خواهد ماند.»

جریان الصدر، پیشتر نیز با بازگشت نیروهای زمینی آمریکایی به عراق به بهانه کمک به نیروهای امنیتی عراق در جنگ علیه داعش، مخالفت کرده بود.

– .

ممتاز نیوز
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.