فرمانده نیروی انتظامی: جرایم درکشور کاهش یافت

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سردار ‘اسماعیل احمدی مقدم’ امروز – شنبه – در پانزدهمین همایش تخصصی معاونین اجتماعی نیروی انتظامی افزود: به رغم رشد جرایم در همه کشورهای جهان، آمارها حاکی از روند کاهشی وقوع جرایم در ایران در دهه ۸۰ است.

وی در ادامه به آمار شمار معتادان در کشور اشاره کرد و افزود: یک میلیون ۲۰۰ تا یک میلیون و ۳۰۰ هزار معتاد به انواع مواد مخدر در کشور وجود دارند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه جرایمی مانند اعتیاد به مواد مخدر و مصرف الکل، جزو پیش رونده محسوب می شود، گفت: این در حالی است که دو جرم یاد شده نه تنها در ایران روند افزاشی نداشته بلکه با کاهش بسیار خوب نیز رو به رو بوده است.

احمدی مقدم به آمارهای جهانی درباره میزان اعتیاد به مواد مخدر و مصرف الکل اشاره کرد و افزود: بر اساس آمارها تعداد مصرف کنندگان الکل در جهان، ۱۰ برابر معتادان به مواد مخدر است در صورتی که در ایران این موضوع بر عکس است و شمار مصرف کنندگان الکل به یک دهم معتادان می رسد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در ادامه با بیان اینکه یکی از اهداف نیروی انتظامی ایجاد پلیس چامعه محور است، گفت: به دنبال پلیسی هستیم که برای مبارزه با تهدید نرم دشمنان، اقتدار نرم را پیگیری کند.

ادامه دارد…

اجتمام**۹۱۴۰**۱۳۷۹**۱۵۶۹

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۲۸۶۷۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.