فروش آیفون ناامیدکننده شد

۳۰م دیماه ،

getty00-54.jpg

درآمد شرکت اپل به دنبال فروش کمتر از حد مطلوب آیفون برای سومین سه ماهه متوالی ضعیف‌تر از میزان مورد پیش بینی وال استریت بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اعلام این آمار، سقوط ۱۰ درصدی ارزش سهام اپل را که بزرگ‌ترین شرکت فناوری جهان است به دنبال داشت و سبب شد این شرکت ۵۰ میلیارد دلار از ارزش بازارش را از دست دهد.

طبق اعلام اپل، این شرکت ۴۷٫۸ میلیون دستگاه آیفون در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۲ فروخته است که ۲۹ درصد نسبت به میزان فروش در مدت مشابه سال پیش افزایش داشت اما کمتر از ۵۰ میلیون دستگاه پیش بینی شده از سوی تحلیلگران بود.

شرکت اپل درآمدش برای سه ماهه مالی دوم را بین ۴۱ تا ۴۳ میلیارد دلار پیش‌بینی کرد که از پیش‌بینی ۴۵ میلیارد دلاری وال استریت کمتر بود.

درآمد سه ماهه اول اپل ۱۸ درصد افزایش داشت و به ۵۴٫۴ میلیارد رسید که پایین‌تر از ۵۴٫۷۳ میلیارد دلار برآورد شده از سوی تحلیلگران بوده است.

درآمد خالص این شرکت نیز ۱۳٫۰۷ میلیارد دلار بود که نسبت ۱۳٫۰۶ میلیارد دلار در سال پیش از آن ثابت بود.

پیش‌بینی کاهش تقاضای برای آیفون و همچنین تبلت آی پد، میزان تولید شرکت‌های آسیایی تامین‌کننده قطعات این دستگاه‌ها را کاهش داد.

ارزش سهام اپل به سبب نگرانی‌ها نسبت به پایان روزهای رشد بالای و افت محبوبیت محصولات این شرکت از رکورد بالایی که در ماه سپتامبر داشت، نزدیک به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

با این وجود فروش آی‌پد به ‌۲۲٫۹ میلیون دستگاه در سه ماهه مالی اول رسید که تقریبا با پیش بینی‌ها همخوانی داشت.

به گزارش رویترز از سوی دیگر پیتر اوپن هایمر- مدیر مالی اپل – اعلام کرده که فروش آیفون در چین بیش از دو برابر شده است.

تیم کوک – مدیر عامل اپل – امیدوار است که این منطقه به عامل اصلی رشد فروش این شرکت در آینده تبدیل شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.