فروش تسلیحات روسیه به خریداران خارجی در سال ۲۰۱۲ به ۱۵ میلیارد دلار رسید

۳۰م دیماه ،

در حالی که روسیه لیست خریداران خارجی سلاح خود را افزایش می‌دهد، رکورد فروش تسلیحات این کشور در سال ۲۰۱۲ به مبلغی به ارزش ۱۶ / ۱۵ میلیارد دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری “نووستی”، “الکساندر فومین”، رئیس سرویس همکاری فناوری – نظامی فدرال روسیه در یک نشست دولتی در خصوص قراردادهای دفاعی کشور گفت: بر اساس محاسبات اولیه، ارزش صادرات اسلحه روسیه در سال ۲۰۱۲ به مبلغی برابر ۱۶ / ۱۵ میلیارد دلار رسیده است. این امر بدان معناست که برنامه‌های ما با ۸ / ۱۱۱ درصد تحقق یافته است.

این در حالی است که به گزارش روسیه، فروش اسلحه در سال ۲۰۱۱ برابر ۲ / ۱۳ میلیارد دلار بوده است، مبلغی که برای حفظ جایگاهش به عنوان دومین صادرکننده سلاح در جهان بعد از آمریکا کافی بود.

رئیس سرویس همکاری فناوری – نظامی فدرال روسیه افزود: در ۱۰ سال قبل شاهد افزایش کلی در صادرات بوده‌ایم که از سال ۲۰۰۳ سه برابر شده است البته مجموعه سفارشات برای تسلیحات دفاعی نیز سه برابر شده است و ارزش فعلی آن‌ها نیز از ۴۶ میلیارد دلار بیشتر است.

این در حالی است که هند اصلی‌ترین خریدار سلاح روسیه است. به دنبال آن میانمار، ویتنام، ونزوئلا و کشورهای خاورمیانه نیز در میان اصلی‌ترین خریداران صنعت دفاعی روسیه قرار دارند.

الکساندر فومین همچنین در ادامه گفت، لیست گسترش یافته خریداران سلاح روسیه در سال ۲۰۱۲ شامل افغانستان، غنا، عمان و تانزانیا نیز می‌شد.

سرویس همکاری فناوری – نظامی فدرال روسیه همچنین مدعی شد که کیفیت محصولات نظامی صادراتی روسیه بهبود یافته است اما مشکلات به ویژه در بخش خدمات پس از فروش همچنان باقی است.

رئیس این سرویس اعلام کرد که قانون تازهی را ارائه کرده که بر اساس آن به کارخانجات تولید سلاح روسیه اجازه می‌دهد تا مراکز خدماتی خارجی خودشان را باز کرده و محصولات مرتبط با تولیدات خودشان را وارد کرده تا نیازهای خودشان را برآورده کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.