فروش قطعه سنگی از ماه +تصاویر

شهاب سنگهایی از مریخ و بزرگترین تکه از ماه قطعات سنگی بودند که دیروز طی بزرگترین حراج شهاب سنگی در تاریخ به حراج گذاشته شدند، شرکت کنندگان در این حراجی به طور کلی بیش از یک میلیون دلار بابت این سنگهای فضایی پرداخت کردند.

بیش از ۱۲۵ قطعه شهاب سنگ با طرحها و اشکال و وزنهای مختلف به فروش گذاشته شدند اما برخی از این قطعات که ۵۰ هزار دلار یا بیشتر قیمت گذاری شده بود به فروش نرسید.

گرانقیمت ترین سنگی که در این حراجی ارائه شده بود سنگی از ماه به وزن ۱٫۸ کیلوگرم بود که زمانی به طرف پنهان ماه چسبیده بود و یک خرده سیاره آن را به فضا پرتاب کرد. این سنگ به قیمت ۳۳۰ هزار دلار در این حراجی به فروش رسید.

شهاب سنگ سیمچان یکی از قطعاتی بود که بسیاری از شرکت کنندگان در انتظار ارائه آن بودند. این شهاب سنگ با ۲۳ سانتیمتر طول در دهه ۱۹۶۰ در سیبری پیدا شد و به آن کریستالهای اولیوین چسبیده بود. این سنگ به قیمت ۴۳ هزار و ۷۵۰ دلار به فروش رفت قیمتی که ۱۲ برابر قیمت تخمین زده برای آن بود.

یک تکه از شهاب سنگ تیسینت از مریخ که سال گذشته در مراکش سقوط کرد و یک شهاب سنگ آهنی که شبیه صورت یک جغد است و در کنیا کشف شده بود از جمله سنگهایی بودند که در این حراجی به فروش نرسیدند. قیمت پایه ای که برای این سنگها در نظر گرفته شده بود از ۱۷۵ هزار دلار تا ۲۲۵ هزار دلار بود.

قیمت شهاب سنگها براساس اندازه، کمیاب بودن، زیبایی و فراوانی آنها تعیین می شوند. برخی از این سنگها حتی به قیمت چند صد دلار به فروش می رسند.

داریل پیت مشاور شهاب سنگ در حراج میراث که در نیویورک برگزار شده بود اظهار داشت: ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که همه به سنگی که در جستجوی آن هستند دست می یابند، از این رو به دنبال مساوات در ارائه سنگهای فضایی هستیم.

خریداران معمولا به پرداخت مبالغ بیشتر برای خرید سنگها و یا تکه های آهن از مریخ و ماه تمایل بیشتری نشان می دهند.

شهاب سنگهای مربوط به ماه بسیار کمیاب هستند و وزن تنها سنگی که از ماه روی زمین وجود دارد به ۶۱٫۲ کیلوگرم می رسد.

یکی از خریداران که خواست نامش فاش نشود ده ها هزار دلار برای چندین مزایده از جمله یک شهاب سنگ مریخی هزینه کرد.

یک قطعه از شهاب سنگ پیکسکیل که تصویر آن  ۲۰ سال پیش هنگام ورود به شهر پیکسکیل ثبت شده است به قیمت ۱۶ هزار و ۲۵۰ دلار به فروش رسید.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


Latest news from our site

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ziba:

    جهت فروش شهاب سنگم مرا راهنمایی کنید

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.