فروش ناامیدکننده تبلت سرفیسRT، تعداد ۱.۷میلیون در ۸ ماه

ممتازنیوز:

Microsoft-Surface-Tabletsشرکت مایکروسافت که از بازار تبلت ها و دستگاه های مبتنی بر ARM بسیار عقب مانده بود و با افت فروش کامپیوترهای شخصی به دوران رکود بی سابقه ای گرفتار شده بود، با عرضه ۲ مدل تبلت سرفیس شانس خود را آغازی موفق در این بازار آزمایش کرد. این شرکت از ابتدا با تبلیغات فراوان قصد داشت که سرفیس ها را برای رقابت با آیپد و تبلت های قدرتمند اندرویدی روانه بازار کند اما ظاهرا بازار به محصولات جدید این شرکت دست رد داده و طبق گزارش منتشر شده فروش مدل سرفیس RT اسفبار و بسیار ناچیز بوده است.
مطابق این گزارش، مدل RT در مدت ۸ از زمان معرفی آن به بازار فقط ۱.۷ میلیون عدد از آن فروش رفته است که در مقایسه با فروش ۱۴.۶ میلیونی آیپد اپل فقط در ۳ ماهه دوم سال جاری میلادی و یا پرچمدارهای اندرویدی، رقمی بسیار ناچیز می باشد.

مایکروسافت هرگز آمار فروش تبلت های سرفیس را منتشر نکرده بود اما اکنون با انتشار این گزارش مشخص می شود که مبلغی که این شرکت از فروش تبلت های سرفیسRT به عنوان درآمد کسب کرده است حتی از پیشبینی های قبلی آن ها یعنی ۹۰۰ میلیون دلار نیز کمتر بوده و فقط ۸۵۳ میلیون دلار برای آن ها درآمدزایی داشته است.
این رقم درآمد در مدت ۸ماهه منتهی به ۳۰ام ماه ژوئن حاصل شده است که با تقسیم آن بر میانگین قیمت ۵۰۰ دلار به ازای هر تبلت به تعداد ۱.۷ میلیون عدد می رسیم.
استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت در هفته های گذشته اعلام کرده بود که مایکروسافت در صدد تولید محصولاتی می باشد که آمار فروش خود را افزایش دهد. با توجه به اخبار منتشر شده، این شرکت در حال کار بر روی نسل دوم تبلت های سرفیس می باشد و به احتمال فراوان با رفع نواقص نسل کنونی، شاهد رشد خوبی در میزان فروش این خانواده از محصولات مایکروسافت خواهیم بود.

PhoneArena

پی سی وار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.