فروش ویندوز ۸ به همراه سرفیس، ۵ آبان شروع می‌شود

 مایکروسافت در گزارش سالیانه‌ای که به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ارائه کرده، آورده است: نسخه بعدی سیستم عامل ما در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۲ در دسترس عموم قرار خواهد گرفت. در همان زمان، فروش تبلت سرفیس و یک سری دیگر از محصولات سخت افزاری خودمان را آغاز خواهیم کرد.

مایکروسافت پیش از این هم اعلام کرده بود که سرفیس را همزمان با ویندوز ۸ عرضه می کند اما هیچ گاه از تاریخ دقیق آن صحبتی نکرده بود. البته بنابر گزارش مایکروسافت، افرادی که منتظر نسخه ویندوزRT این تبلت هستند باید ۹۰ روز بیشتر انتظار بکشند.

این کمپانی در گزارش خود صحبت هایی هم درباره احتمال موفقیت یا عدم موفقیت ویندوز ۸ کرده است.

در این گزارش آمده: ما در پاییز ۲۰۱۲، ویندوز ۸ را عرضه خواهیم کرد. اما موفقیت این سیستم عامل به عوامل زیادی بستگی دارد. از جمله اینکه، کاربران تا چه حد رابط کاربری جدید و نیز نوع عملکرد آن را می پذیزند؟ آیا نحوه هماهنگی ما با همکارانمان در مورد عرضه سخت افزار هایی که از قابلیت های ویندور ۸ سود می برند، موفقیت آمیز خواهد بود؟ و اینکه تا چه میزان می توانیم در یک فضای رقابتی ، توسعه دهندگان را برای بالابردن کیفیت اپلیکیشن ها جذب کنیم؟ ما برای عرضه ویندوز ۸،و سرویس ها و دستگاه های مرتبط به آن، انتظار متحمل شدن هزینه های بازار یابی بسیار بالایی را می کشیم که البته خود می تواند حاشیه ها را کاهش دهد.

به طور خلاصه اگر ویندوز ۸ نتواند به موفقیت نسبی دست پیدا کند، شک و تردید ها درباره امکان زنده ماندن مایکروسافت در عصر آی پد و اندرویید ، بیشتر و بیشتر می شود.

همانطور که می دانید سرفیس قرار است در دو مدل عرضه شود. یک مدل که ارزان قیمت تر است با ویندوزRT و تراشه های ARM کار می کند و مدل گرانتر، از ویندوز ۸  پرو و پردازنده “Ivy Bridge” اینتل بهره خواهد برد.

اما در مورد قیمت این دستگاه چطور؟ شایعات فراوانی حول و حوش قیمت سرفیس وجود داشت که گاهی بسیار غیر منطقی می شد. اما مایکروسافت اخیرا در بیانیه اعلام کرده است که :قیمت گذاری برای فروش این دستگاه در فروشگاه ها به نحوی انجام خواهد شد که منطقی و قابل تهیه باشد، همچنین توانایی رقابت با تبلت های مبتی بر ARM و اولترا بوک ها اینتل را داشته باشد.

در همین بیانیه آمده است که به احتمال زیاد قیمت سرفیس ویندوز RT، بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار و مدل مبتنی بر ویندوز ۸ پرو در حدود ۱۰۰۰ دلار و یا شاید کمی بیشتر خواهد بود.

البته مایکروسافت همچنان در حال بررسی نحوه قیمت گذاری هاست و تازمانی که خود شرکت به طور رسمی قیمت سرفیس را اعلام نکند، ما نمی توانیم در مورد آن صحبت کنیم.

Cnet/ ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.