فرگوسن در جستجوی جانشین «اورا»

جام جم آنلاین: الکس فرگوسن سرمربی اسکاتلندی تیم فوتبال منچستر یونایتد که بتازگی تیمش را به سفری در آفریقای جنوبی برد و آنجا به دو برد و یک تساوی دست یافت برای فصل تازه فوتبال اروپا یک مدافع چپ جدید و اضافی می‌خواهد.

البته او در سال‌های اخیر از حضور پاتریس اورا، یکی از بهترین‌های جهان در این پست بهره‌مند بوده، اما معتقد است زمانی رسیده که در فکر یک آلترناتیو هم در این مکان باشد و بازیکنی را برای روزهای مصدومیت یا کناره‌گیری اورا به خدمت گیرد.

بازیکنی که گفته می‌شود فرگی درصدد جذب او در این پست است، لیتون باینس مدافع چپ پرتحرک باشگاه اورتون است، اما نمی‌توان فهمید اخباری که از گفت‌وگوی رودرروی اخیر سرمربی۲۶ سال گذشته شیاطین سرخ با این بازیکن ۲۷ ساله حکایت می‌کند تا چه حد صحیح بوده و آیا این اتفاق رخ داده است یا خیر.

فرگی صرفا می‌گوید: «این منطقه‌ای در زمین است که باید به یک بازبینی درباره آن بپردازیم و فکری درباره‌اش بکنیم. یک مساله که من در مورد آن حساس هستم و باید جرح و تعدیلی در آن صورت پذیرد، تعداد زیاد بازی‌های اورا در این پست در هشت نه سالی است که در اولدترافورد به سر برده است. او به سبب ثابت و غیرقابل جایگزین‌بودنش در این مدت به طور متوسط هر فصل ۴۵ تا ۵۰ بازی رسمی برای ما انجام داده و این باعث فرسودگی وی شده است. در تیم ما کمتر مهره دیگری صاحب این معدل بالا شده، اما او بهای گزافی را هم برای این موضوع پرداخته و کوفته و ضرب دیده‌بودن، مشکل همیشگی‌اش بوده است. او اینک در ۳۲ سالگی همان جوشش و علاقه همیشگی را به کارش دارد، اما اگر ما تعداد بازی‌های او را کمتر نکنیم و اجازه بدهیم با همین ریتم و شدت بازی کند احتمال جراحت‌های عمیق و غیبت‌های طولانی برای او وجود دارد.»

یک مدافع چپ‌ دیگر حاضر در اولدترافورد که به سبب حضور موفق اورا در سال‌های اخیر کمتر به وی بازی رسیده بود، فابیوی برزیلی است، اما فرگوسن بتازگی وی را برای مدت یک سال به عنوان بازیکن قرضی به کویینز پارک رنجرز سپرد.

فرگوسن به‌واقع مردی را می‌خواهد که اگر در طول فصل اورای فرانسوی به هر دلیلی در برخی بازی‌ها غایب بود یا لزوم استراحت‌دادن به وی وجود داشت، جایش را سریعا بگیرد. این در حالی است که یونایتد فصل پیش جان اوشی ایرلندی را هم که می‌توانست انتخاب و فرد مناسبی برای چنان روزهایی باشد، به تیمی دیگر واگذار کرد و اینک از وی نیز بی‌بهره است.

گاردین – مترجم: وصال روحانی


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.