فریاد شیران: اداره فوتبال را باید اشخاص با لیاقت انجام دهند نه مدیران غیر ورزشی!

۰۶خردادماه،

پیشکسوت فوتبال در مورد شرایط فوتبال ایران گفت: آرزو می کنم فساد و دلالی در فوتبال ایران ریشه کن شود و فوتبال به دست اشخاص با لیاقت اداره شود نه مدیران غیر ورزشی!

مربی سابق نفت تهران در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: من احساس می کنم در فوتبال ما فساد و دلالی رخنه کرده و مدیران فوتبال ما نیز اکثراً از سایر رشته می باشند آن ها اجازه نمی دهند فوتبال به دست اشخاص استخوان خرد کرده این رشه اداره شود.

وی در مورد شرایط تیم نفت تهران گفت: چون داخل تیم نفت تهران نیستم اطلاع دقیقی ندارم فقط می دانم حضور گل محمدی در این تیم قطعی شده و فصل بعد گل محمدی هدایت نفت را بر عهده دارد.

وی در خصوص شرایط انتقال یعقوب کریمی به تیم های لیگ برتری گفت: یعقوب کریمی یکی از بازیکنانی است که من خودم او را از امیدهای استقلال آوردم وی بازیکن با اخلاق و با استعداد لیگ برتر ایران است.

وی در ادامه افزود: اگر کریمی می خواهد انتخاب خوبی داشته باشد باید با اشخاصی که تجربه بالایی دارند مشورت کند من می دانم یک سری دلال در اطراف بازیکنان می باشند که ذهن آن ها را خراب می کنند و نمی گذارند تصمیم درستی بگیرند.

وی در خصوص شرایط تیم ملی برای صعود به جام جهانی گفت: من بارها از این وضعیت انتقاد کردم اما گوش شنوایی وجود ندارد. بی جهت از یک مربی که فقط اسم و رسم دارد حمایت می کنند کی روش هیچ برنامه ای ندارد و از این رو ما را به این نقطه رسانده است.

وی افزود: بازی با تیمی چون عمان چه سودی برای ما داشت با استفاده از بازیکنان تیم ملی امید نیز می توانستیم عمان را به راحتی شکست دهیم یا حداقل مساوی کنیم اگر یکی از تیم های لیگ برتری ما با عمان بازی می کرد به طور قطع این تیم درجه ۳ آسیا را شکست می داد.

وی در مورد عدم دعوت کی روش از رحمتی اظهار کرد: کی روش باید از کل فوتبال ایران عذرخواهی کند، رحمتی عصبانی بوده شاید بسیار از واقعیت ها را گفته است ولی کی روش بهترین دروازه بان ایران را از دست نداده بلکه یکی از بهترین بازیکنان آسیا را از دست داده است.

فریاد شیران خاطر نشان کرد: با وجود این که کی روش در بهترین تیم های دنیا فعالیت داشته اما رفتارش بسیار سطح پایین و آماتور است او به هم مربیان لیگ برتر، کارشناس و حتی این اواخر به خبرنگاران نیز توهین می کند.

وی در ادامه افزود: اگر کی روش قصد داشت جوانگرایی کند این کار را باید دو سال پیش انجام می داد نه الان که تیم اصلی را هم برابر عمان به میدان می فرستیم. در این برهه حساس از نظر روحی بازیکنان تحت فشار قرار می گیرند.

کارشناس فوتبال کشورمان افزود: از روزی که کی روش به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شده بود هنوز دهانش را باز نکرده بود همه چیز برای او فراهم کردند مسئولین فدراسیون ما باید مثل یک کارمند با او برخورد کنند و آن ها باید به او بگویند چه کار کند یا چه کار نکند نه این که در مورد همه چیز فوتبال ما نظر بدهد و مدام لیگ را تعطیل کند و حتی پیشنهاد برگزار نشدن جام حذفی را بدهد.

فریاد شیران اظهار کرد: تمام این مربیان خارجی که از طریق دلال ها وارد فوتبال شده اند باید شناسنامه ایرانی بگیرند . آیا آنها تاثیری در فوتبال ما داشته اند؟

اعتقاد دارم اگر مدیران باشگاه به مربیان ایرانی اعتماد کنند به مراتب نتیجه بهتری کسب خواهند کرد.

وی در پایان در مورد شرایط نفت تهران برای حضور در لیگ سیزدهم گفت: نفت خوشبختانه ساختار خوبی دارد از میان گزینه های مربیگری گل محمدی از همه اصلح تر بود. صبوری و تجربه گل محمدی به نفت کمک خواهد کرد، نفت تهران نه جادوگر دارد نه چیز دیگری بلکه ساختار تیمی درستی دارد و همان طور که فرکی در نفت موفق بود گل محمدی هم در این تیم به موفقیت خواهد رسید./آق


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.