فضای مجازی بستر تحقق دیپلماسی عمومی

۲۱خردادماه، فاوانیوز : همانطور که می دانید یکی از جدیترین تحولات در دیپلماسی نوین پیدایش دیپلماسی عمومی است. دیپلماسی عمومی برای برقراری ارتباط با آحاد ملتها بجای دولتها و حکومتها شکل گرفته است. مهترین ابزاری که به کمک طراحی و پیاده سازی این نوع از دیپلماسی آمده است فضای رسانه ای و فضای مجازی است. کشورهای پیشرو منجمله امریکا با بهره گیری از امپراطوریهای رسانه ای خود و  گسترش شبکه های اجتماعی ، موتورهای جستجو ، کمپینهای مجازی در جهت دهی و شکل دهی گفتمان دیپلماسی عمومی خود بجد بهره می گیرند.

سفارت مجازی امریکا برای ایرانیان از جدیترین این اقدامات بود هرچند که در عمل توفیقات پیش بینی شده خود را کسب نکرد. لذا از جمله اقدامات اولویتدار در دولت اینجانب تقویت دیپلماسی عمومی خصوصاً از طریق دیپلماسی مجازی و سایبری می باشد. نتایج بخشی از این دیپلماسی را در جلوگیری از تحریف نام خلیج فارس در موتور جستجوی گوگل و موارد مشابه بهره مند شده ایم که ضرورت دارد تا با برنامه ریزی دقیقتر به این مهم بپردازیم.

ایجاد ظرفیتهای دیپلماسی سایبری برای برقراری ارتباط بهینه تر با کشورهای جنبش عدم تعهد(نم)، تقویت جنبش بیداری اسلامی، تعامل با کشورهای همزبان بخشی از اولویتهای اینجانب در برنامه دیپلماسی سایبری خواهد بود.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.