فضا سازی عربستان و رژیم صهیونیستی علیه ایران

وزیر جنگ رژیم اشغالگر قدس در تلاش برای منحرف کردن افکارعمومی از فعالیت‌های هسته ای نظامی و زرادخانه مخوف سلاح‌های کشتارجمعی این رژیم مدعی شد: غنی سازی اورانیوم در ایران باید به طور کامل متوقف شود.

در ادامه فضا سازی مقامات رژیم صهیونیستی برای فشار بر ایران و به شکست کشاندن مذاکرات آتی ایران و گروه ۵+۱ در بغداد، “ایهود باراک” وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مصاحبه با رادیو ارتش این رژیم گفت: قدرت‌های جهانی حداقل درخواست‌ها را از ایران مطرح می کنند که حتی اگر ایران تمام آنها را بپذیرد باز برنامه هسته‌ایش متوقف نخواهد شد.

وی افزود: درخواست‌های گروه ۵+۱ از ایران در مذاکرات آتی بغداد بسیار کم است و برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران کافی نیست.

اظهارات وی یک هفته بعد از مذاکرات وی با کاترین اشتون مسئول سیاست اتحادیه اروپا در خصوص مذاکرات هسته ای ایران با گروه ۵+۱ مطرح می شود.

همین حال در وزیر امور خارجه عربستان امشب در کنفرانس مطبوعاتی پس از نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، اتهامات بی اساسی را علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

به گزارش شبکه های العربیه و الجزیره، سعود الفیصل وزیر امور خارجه عربستان در کنفرانس مطبوعاتی پس از پایان نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در ریاض، به جوسازی علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخت.

سعود الفیصل ابتدا در تمجید از طرح اتحاد میان عربستان و بحرین که کارشناسان آن را برای امنیت و ثبات منطقه خطرناک می دانند، سخن گفت و تلاش کرد پای ایران را به این مسئله بکشاند تا به نوعی تلاش‌های سعودی برای مهار جنبش مسالمت آمیز مردم بحرین از طریق طرح اتحاد با رژیم آل خلیفه را توجیه کند.

وی مدعی شد: اتحاد هر یک از کشورهای شورای همکاری مربوط به خود ما است و به ایران ارتباطی ندارد.

فیصل با نادیده گرفتن سیاست‌های شفاف و سازنده جمهوری اسلامی ایران در تعامل با همسایگان جنوبی در خلیج فارس و تاکیدهای مستمر مقامات کشورمان بر حمایت از امنیت و ثبات منطقه خلیج فارس و ضرورت بیرون رفتن بیگانگان به عنوان مهمترین منبع تنش و تهدید ادعا کرد: از ایران می خواهیم با ما حسن همجواری داشته باشد و تهدیدهای این کشور را رد می کنیم.

وزیر امور خارجه عربستان بار دیگر از ادعاهای بی اساس امارات متحده عربی درباره جزایر سه گانه ایرانی حمایت کرد و در ادعایی مضحک آن را جزایر اشغال شده از سوی ایران خواند و مدعی شد: از دیدگاه حکیمانه امارات در خصوص حل جزایر اشغال شده! به صورت مسالمت آمیز حمایت می کنیم.

این ادعا در حالی است که عربستان بیش از نیم قرن است که همچنان در برابر اشغال برخی جزایر خود از سوی رژیم صهیونیستی در دریای سرخ سکوت می کند.

/۲۹۲۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.