فعالیت پژو در ایران آغاز می‌شود

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 فعالیت پژو در ایران آغاز می‌شود

فعالیت پژو در ایران آغاز می‌شود

پرشین خودرو: شرکت فرانسوی پژو در سطح گسترده‌ای فعالیت‌های خود را در ایران آغاز خواهد کرد.

به گزارش ممتازنیوز، حدود دو سال پیش شرکت پژو با فروش بخشی از سهام خود به جنرال موتورز، تحت فشار شریک آمریکایی‌اش فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرد.
اگرچه در این مدت فعالیت‌های پژو در ایران و هرگونه ارسال قطعات متوقف شده است اما براساس جدیدترین اخبار به دست‌ آمده، احتمالا این شرکت فعالیت‌های خود در ایران را مجددا و در سطح گسترده‌ای آغاز خواهد کرد.
پس از لغو رسمی تحریم صنعت خودرو مذاکرات متعددی بین خودروسازان داخلی و خارجی صورت گرفته و در این زمینه دو شرکت ایران خودرو و پژو نیز جلساتی را به صورت حضوری و ویدئو کنفرانس برگزار کرده‌اند.
در این زمینه شنیده شده که در این مذاکرات پژو با شرط سرمایه‌گذاری برای بازگشت به ایران موافقت کرده است و در صورت نهایی شدن توافقات فعالیت‌های خود در ایران را مجددا آغاز خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، این وضعیت در حالی است که رقیب فرانسوی پژو (رنو) نیز اخیرا به توافق بزرگی با ایران دست یافته و قرار است با سرمایه‌گذاری خود تولید محصول جدیدی را در ایران آغاز کند و تولید محصولات فعلی را نیز افزایش دهد.
در این شرایط به نظر می‌رسد که با توجه به گسترش فعالیت‌های رقیب پژو در ایران این شرکت فرانسوی فرصت فعلی برای آغاز مجدد و توسعه فعالیت‌های خود در ایران را از دست نخواهد داد.
پژو پیش از این حدود یک پنجم محصولات خود را در ایران عرضه می‌کرد. ترک ایران سودآوری شرکت پژو را در حد قابل توجهی کاهش داده و منجر به اخراج تعدادی از کارگران فرانسوی شاغل در این شرکت شده است.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.