فعالیت ۳۱۶ مجموعه برای توسعه خدمات تجاری‌سازی در کشور

کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۳۱۶ مجموعه را در حوزه تجاری‌سازی خدمات مورد تایید قرار داده است.

فعالیت ۳۱۶ مجموعه برای توسعه خدمات تجاری‌سازی در کشور

به گزارش ممتاز نیوز، یکی از مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان، تجاری سازی و فروش محصولات است. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجموعه‌هایی را که خدمات آنها به رونق کسب‌وکار دانش‌بنیان‌ها منجر می‌شود، به عنوان شرکت‌های تجاری‌سازی حمایت می‌کند.

بر همین اساس نیز تاکنون کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۳۱۶ مجموعه را در حوزه تجاری‌سازی خدمات مورد تایید قرار داده است. این شرکت‌ها خدمات خود را در حوزه‌های مختلفی چون «خدمات فکری»، «ارزیابی»، «مشاوره»، «توسعه بازار»، «شتاب‌دهی کسب‌ وکار»، «مدیریت فناوری و مالی» و «سرمایه‌گذاری» به شرکت‌های متقاضی ارائه می‌کنند.

«ارائه خدمات در حوزه مقابله با چالش‌های مدیریتی و راه‌کارهای نوین در این حوزه»، «مدیریت دانش محور پروژه‌های اقتصادی درحوزه خدمات تجاری‌سازی»، «ایجاد بستر لازم ارتباط مستقیم و بدون واسطه بین فروشندگان و خریداران»، «شناسایی گلوگاه‌ها و مدیریت پژوهش‌های کاربردی و توسعه‌ای برای افزایش بهره‌وری» و «مشاوره کسب‌وکار و تحلیل بازار فناوری‌های پیشرفته» از جمله خدمات شرکت‌های فعال در حوزه تجاری‌سازی است.

در حال حاضر ۶ هزار و ۳۹۹ شرکت دانش‌بنیان در کشور مورد تایید قرار گرفته است که در حوزه‌های فناورانه‌ای چون فناوری‌های زیستی، کشاورزی و صنایع غذایی، دارو و فرآورده‌های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان، مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی، ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته و غیره فعالیت می کنند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.