فعال شدن صنعت اجاره برای کشور امری حیاتی است

به گزارش تفسیری ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۱۳م آبان ۹۱،

رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: برای رونق و بازگشت آرامش به بازار مسکن فعال شدن صنعت اجاره امری حیاتی است.

مصطفی قلی خسروی در گفتگو با خبرنگار اقتصادیممتازنیوز، با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن این بازار را به سمت رکود سوق می دهد گفت: ثبات بازار مسکن رونق و آرامش را به مالکان و خریداران مسکن برمی گرداند.

وی با بیان اینکه مشاوران املاک همیشه خواستار کاهش قیمت مسکن بوده اند افزود: کاهش قیمت مسکن سبب افزایش خرید و فروش و در نتیجه رونق بازار در بنگاه های املاکی می شود.

خسروی در ادامه یادآور شد: رونق خرید و فروش سبب افزایش حق کمیسیون املاک و خوشحالی بنگاه داران می شود.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه مشاوران خواستار کاهش قیمت مسکن می باشند افزود: مالکان واحدهای مسکونی خود تعیین نماینده قیمت واحدهای خود می باشند و مشاوران تنها نقش مشاور و انتقال دهنده قیمت به خریداران را ایفا می نمایند.

خسروی با بیان اینکه باید صنعت اجاره را در کشور فعال کنیم گفت: به نگرش در قانون مالک و مستأجر و حمایت از این قانون سرمایه گذاران نقش موثری را در کنترل بازار مسکن دارند.

رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد از ساکنان کشورهای خارجی مستأجر می باشند افزود: در ایران تنها ۳۰ درصد از ساکنان مستأجر می باشند که باید با ساخت و ساز بیشتر این میزان را کاهش دهیم.

وی در ادامه اظهار داشت: ساماندهی املاک و مستغلات و مسکن مهر جزو مطالبات مردم از سوی دولت است که امکان تعطیلی آنها وجود ندارد.

خسروی در ادامه خاطرنشان نمود: مسکن مهر به عنوان اصلی ترین سرمایه گذاری دولت برای مردم هیچ وقت تعطیل نمی شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.