“فقر”، دامنگیر کودکان اسپانیایی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از یکی از سازمان‌های خیریه اسپانیا، بیش از یک سوم کودکان اسپانیایی در خطر فقر قرار دارند.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان “کودکان را نجات دهید” اقدامات ریاضتی دولت اسپانیا را عامل بدتر شدن وضع در این کشور دانست.

این سازمان اعلام کرد: تعداد اشخاص زیر ۱۸ سال در اسپانیا که در خطر فقر یا به حاشیه رانده شدن قرار دارند در سال ۲۰۱۲ به بیش از دو میلیون و ۸۰۰ هزار نفر افزایش یافت.

بر اساس گزارش ممتاز به نقل از سازمان “کودکان را نجات دهید” که در آن از تازه‌ترین داده‌های رسمی اتحادیه اروپا استفاده شده است، این رقم معادل ۳۳٫۸ در صد کودکان اسپانیایی است.

اسپانیا در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۴ تلاش خود را برای خروج از دومین رکود در پنج سال قبل آغاز کرد.

میزان بیکاری در اسپانیا نیز همچنان بسیار بالا و بیش از ۲۶درصد است که بر این اساس نزدیک به شش میلیون اسپانیایی بیکار می باشند.

این سازمان در گزارش ممتاز به نقل از خود به مواردی اشاره کرد که خانواده‌ها با اتکا به حقوق ناچیز، پرداخت‌های رفاهی رو به کاهش و سهمیه‌های غذایی سازمان‌های خیریه، زندگی می‌کنند.

دولت محافظه کار اسپانیا که اواخر سال ۲۰۱۱ به قدرت رسید تحت فشار مقامات اتحادیه اروپا و به منظور ثبات بخشیدن به امور مالی دولت، تدابیر ریاضتی شدیدی را به اجرا گذاشت.

در گزارش ممتاز به نقل از سازمان کودکان را نجات دهید” آمده است: سیاست‌های ریاضتی وضع را به طور قابل توجهی بدتر می‌کند.

این برنامه‌ها ظرفیت ناچیز سامانه رفاه اجتماعی را برای برآورده کردن نیازهای اقتصادی کودکان و خانواده‌ها بیش از پیش محدود می‌سازد.

این سازمان افزود: دولت وظیفه دارد به عنوان تضمین‌کننده حقوق این دختران و پسران عمل کند و این وظیفه‌ای بین‌المللی و مشخص شده در پیمان‌های حقوق بشر است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.