فقط به ورزش توجه نکرده ایم/ برخی اصرار دارند ورزش و جوانان را جدا بدانند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد عباسی عصر دوشنبه در نشست با جامعه ورزشکاران استان لرستان با تاکید بر ضرورت تقویت ورزش همگانی در کشور اظهار داشت: یکی از اولویتهای مهم وزارت ورزش و جوانان توجه به ورزش همگانی است.

وی با بیان اینکه این امر موجب نشاط اجتماعی و سلامت روحی مردم می شود، بیان داشت: همچنین تقویت و توجه به ورزش قهرمانی نیز یکی دیگر از اولویتهای این وزارتخانه است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه استان لرستان دارای پتانسیلها فروانی در حوزه ورزش است، تصریح کرد: در این راستا با اقدامات لازم زمینه شکوفایی این استعدادها را در استان فراهم خواهیم آورد.

عباسی با تاکید بر رفع مشکلات مربوط به امکانات و تجهیزات ورزشی در استان لرستان تصریح کرد: این امر در راستای رفع عقب ماندگیها و مشکلات موجود در لرستان در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به علمی و حرفه ای شدن ورزش در کشور بیان داشت: در این راستا ایجاد پایگاههای قهرمانی و اجرای تست های ورزشی در دستور کار قرار گرفته است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه استعداد های فراوانی در امر ورزش در کشور وجود دارد، یادآور شد: برای شکوفا کردن این استعدادها باید از روشهای علمی استفاده کرد.

عباسی همچنین با تاکید بر معنوی و فرهنگی شدن ورزش در کشور تصریح کرد: در این راستا نیز وزارت ورزش و جوانان اقدامات مطلوبی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی ادامه داد: توجه به حوزه فرهنگ و معنویت در ورزش موجب جلب اعتماد هر چه بیشتر خانواده ها برای سوق فرزندانشان به عرصه ورزش خواهد شد.

وزیر ورزش و جوانان همچنین به به برخی انتقادات در زمینه تمرکز فعالیتهای این وزارتخانه در حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: برخی اصرار دارند که دو مقوله ورزش و جوانان را از هم جدا بدانند.

عباسی ادامه داد: این در حالیست که توجه به حوزه ورزش موجب جوشش جوانان خواهد شد و این نیست که ورزشکاران یک گروه باشند و جوانان گروهی دیگر.

وی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه ها تنها به ورزش توجه نکرده بلکه سایر عرصه های فعالیت جوانان را نیز مورد توجه قرار داده، تصریح کرد: یکی از فعالیتهای ما در حوزه جوانان معرفی ۲۵۰ نفر از جوانان نخبه در قالب جشنواره ملی حضرت علی اکبر(ع) بوده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.