فلسطین اولین حریف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا + تاریخچه

تیم ملی ایران در اولین بازی خود در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ به مصاف تیم ملی فلسطین می‌رود.

فلسطین اولین حریف تیم ملی در جام ملت‌های آسیا + تاریخچه

به گزارش ممتاز نیوز، تیم ملی ایران امروز در حالی اولین بازی‌اش در جام ملت‌ها به دیدار فلسطین می‌رود که شانس برد تیم ملی بسیار بیشتر است.

تاریخ دیدارهای دو تیم:

با وجودیکه فلسطین از نظر سابقه و اعتبار با فوتبال ایران قابل مقایسه نیست ولی بعضاً حریف دردسرسازی برای ایران بوده است.

تیم ملی ۵ بار برابر فلسطین قرار گرفته که ۲ بار به پیروزی قاطع ۳ بر صفر و ۷ بر صفر دست یافته است. پیروزی ۷ بر صفر ایران مقابل فلسطین، سنگین‌ترین شکست این کشور از زمان عضویت در فیفاست.

تیم ملی اما ۳ بار نتیجه‌ای بهتر از تساوی مقابل فلسطین نصیبش نشده است. ایران در آخرین مصاف با فلسطین در دیداری دوستانه قبل از دوره قبلی جام ملت‌های آسیا به تساوی ۱-۱ دست یافت.

بار اول
این اولین دیدار ایران و فلسطین در جام ملت های آسیا است. آخرین باری که تیم ملی برای اولین بار با یک تیم در جام‌ملت‌ها روبرو شد دوره قبلی مقابل ویتنام بود که با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد.

بدون برد

فلسطین هنوز نتوانسته است در جام ملت‌های آسیا به پیروزی دست پیدا کند. این تیم در سال‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۱۹ بدون برد رقابت‌ها را ترک کرد (۲ تساوی و ۴ شکست). این سومین حضور تیم ملی فوتبال فلسطین در این رقابت هاست.

بی رقیب
ایران در ۲۰ بازی اخیر خود در مرحله گروهی شکست نخورده است و به (۱۵ برد و ۵ تساوی) رسیده است. در واقع، آخرین باری که آنها در بازی افتتاحیه این رقابت ها شکست خوردند، باخت ۲ بر یک به عراق در سال ۱۹۹۶ بود. 
 
تاریخچه تیم ملی فلسطین:

تیم ملی فلسطین از سال ۲۰۰۰ به عضویت فیفا درآمد و در ۲ دوره اخیر جام ملت‌های آسیا موفق به راهیابی به این مسابقات شده است ولی در هر ۲ دوره در مرحله گروهی حذف شده و در ۶ بازی متحمل ۴ شکست و ۲ تساوی شده است. فلسطین در مرحله انتخابی با یمن، مغولستان و فیلیپین هم‌گروه بود و به عنوان تیم نخست به جام ملت‌های آسیا صعود کرد. فلسطین در حال حاضر در رده هفدهم آسیا و نودونهم فیفا قرار دارد.  تیم ملی فلسطین در ۸ بازی اخیر خود در تمام رقابتها به پیروزی نرسیده است.

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا عبدالرحمن جاسم قطری قضاوت تیم های ایران و فلسطین را برعهده دارد. این داور ۳۶ ساله سابقه قضاوت در جام جهانی را هم دارد.

این بازی از ساعت ۲۱ آغاز خواهدشد.

انتهای پیام/


ورزش
ورزش داخلی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.