فلوس دوره‌های صفوی تا قاجار به بازار می آید

۱۲ام بهمن ،

رضا ابراهیمی‌نژاد دربارهٔ کتاب «سکه‌های مسی ایران، فلوس دوره‌های صفوی تا قاجار» به ایبنا گفت: این کتاب دو زبانه بیش از ۳۰۰ سکه مسی منتخب دوره‌های صفویه تا قاجاریه را بررسی کرده است.

عکاس و مشاور هنری کتاب افزود: در این کتاب تصویر سکه‌ها همراه با اطلاعات پشت و روی آن‌ها، قطر و وزن سکه‌ها و محدوده جغرافیایی ضرب سکه‌ها مشخص شده است.

وی بیان کرد: سکه‌ها در این دوره‌ها از فلزات گوناگون ضرب می‌شدند، سکه‌های طلایی مربوط به دارالخلافه و دربار بود، در حالی‌که سکه‌های مسی بیشتر جنبه محلی و بومی داشت و با طرح‌ها، نقوش و سمبل‌های ایرانی مانند خورشید و شیر ضرب می‌شد. بعضی نیز دارای نقش حیواناتی مانند مرغ‌میش، طاووس، قوچ، اسب و خرگوش بود که بسته به محل ضرب سکه تفاوت داشت.

ابراهیمی‌نژاد دربارهٔ مخاطبان کتاب توضیح داد: به‌سبب گستردگی دامنه سکه‌شناسی، گروه‌های مختلفی مانند موزه‌ها و مجموعه‌داران سکه، دانشجویان رشته‌های تاریخ، باستانشناسی، هنر، طراحی و گرافیک می‌توانند از این کتاب استفاده کنند.

چاپ اول کتاب «سکه‌های مسی ایران، فلوس دوره‌های صفوی تا قاجار» به زبان فارسی و انگلیسی، ترجمه و تالیف بهرام علاءالدینی، ویراستار مریم معصومی و عکاس و مشاور هنری رضا ابراهیمی‌نژاد در ۱۷۰ صفحه، شمارگان سه‌هزار نسخه از سوی انتشار یافتنات یساولی به‌زودی راهی بازار کتاب خواهد شد.

۶۰۶۰

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.