فناوری به ارزش افزوده تبدیل شود

جام جم آنلاین: وزیر صنعت ، معدن و تجارت در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو )تاکید کرد : در سال تولید ملی باید هر تلاشی دراین حوزه مضاعف باشد و فناوری تبدیل به ارزش افزوده ، اشتغالزایی و صادرات شود.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)،مهدی غضنفری تصریح کرد: اگر مقید به فرمانبرداری از فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم امسال باید برنامه ریزی ها متفاوت باشد ، ایدرو به این دلیل که از برند ، تجربه فوق العاده و نیروی انسانی بسیار خوب بهره مند است ، توان آن را دارد که لوکوموتیو حرکت اقتصادی کشور در بخش تولید و صنعت باشد .

 وی از سه چرخه مهم در سرنوشت تولید هر کشور نام برد وگفت : ایدرو می تواند از تولد یک بنگاه تا تبیین فناوری و تدوین تکنولوژی و به بیانی از تولد تا بازسازی در کنار بنگاه باشد .

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در باره مسئولیت ایدرو در چرخه اول در خلال زمان بهره وری بنگاه تصریح کرد: در سال تولید ملی باید با مدیریت بهره وری توسط ایدرو  پرچم کار متفاوت برافراشته شود .

وی در باره موضوع فناوری به عنوان چرخه دوم نیز توضیح داد: فناوری باید تبدیل به ارزش افزوده ، اشتغالزایی و صادرات شود.

وزیر صنعت ، معدن و تجارت درخصوص چرخه سوم اظهارداشت: باید تحقیقات انجام شده در زندگی مردم و تک تک واحدهای تولیدی استفاده شود و به تجاری سازی و عملیاتی کردن آن اقدام کرد.

 وی تصریح کرد: ایدرو می تواند با در نظر گرفتن فناوری های جدید واحد تولیدی بسازد و آن را به بخش خصوصی و غیره بسپارد .

 غضنفری تاکید کرد: ایدرو باید تلاش کند تا در حوزه تولید و در راستای مدیریت چرخه فناوری، فناوری های گذشته  جای خود را به فناوری نوین دهند و این اتفاقا همان چیزی است که بسته های حمایتی هدفمندی نیز  تعقیب می کند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.