فناوری شناسایی هویت از کف کفش/ تشخیص بیماری از طریق کفش

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس آنچه که از فیلمهای علمی تخیلی یادگرفتیم، روزی فرامی رسد که ما با یک اسکن سریع چشم شناسایی می شویم، اما اخیرا محققان دانشگاه کارنگی ملون ابراز امیدواری کرده اند که از یک بخش متفاوت بدن برای شناسایی استفاده کنند و این بخش پا است.

دانشگاه کارنگی ملون اخیراً همکاری را با شرکتی تحت عنوان Autonomous ID (هویت مستقل) آغاز کرد تا تحقیقات بیومتریک مربوط به پا و آزمایش هویت خودکار را ایجاد و آن را در قسمت تحتانی کفش افراد قرار دهد تا حرکت پاهای آنها را مورد نظارت قرار دهند.

از این دستگاه با عنوان Biosole به معنای کف کفش زیستی یاد می شود و از سال ۲۰۰۹ تاکنون در شرکت Autonomous ID درجریان ساخت و توسعه قراردارد. براساس گزارشهای ارائه شده می توان از طریق این کفش یک فرد را پس از آنکه سه گام برداشت با ۹۹ درصد صحت شناسایی کرد.

تاد گری رئیس شرکت Autonomous ID گفت: ظرف سه گام، این کفش شما را شناسایی کرده و سیستم شناسایی آن متوقف می شود. اگر من کفش شما را به پا کنم، به سرعت من را شناسایی کرده و تشخیص می دهد این من هستم نه شما.

این آزمایش جدید نه تنها به توسعه کف کفش زیستی به عنوان یک ابزار امنیتی کمک می کند بلکه به آزمایش سایر استفاده های بالقوه چون شناسایی بیماریهای چون پارکینسون یا دیابت نیز کمک می کند.

تاکنون صحبتی برای زمان عرصه این فناوری به بازار تجاری به میان نیامده است اما تیم تحقیقاتی اعتقاد دارند زمانی که چنین فناوری در دسترس قرار گیرد می تواند تأثیر قابل توجهی به جای بگذارد.

ماریوس ساویدز استاد دانشگاه کارنگی ملون در پنسیلوانیا آمریکا اظهار داشت: درحقیقت هیچ محدودیتی در رابطه با استفاده از این فناوری شناسایی جدید وجود ندارد، اما ممکن است این مسئله که برای شناسایی باید از قسمت زیرین کفش استفاده کرد، موضوع چندان راحتی نباشد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.