فناوری PureView در گوشی‌های ویندوزی نوکیا

شرکت نوکیا اعلام کرده که فناوری PureView را برای همه گوشی های سری لومیا که از سیستم عامل ویندوزفون پشتیبانی می کنند ارایه خواهد کرد.
نوکیا از PureView که فناوری پیچیده و پیشرفته ای برای عسکبرداری با گوشی های تلفن همراه است نخستین بار در روی گوشی ۸۰۸ استفاده کرد. این گوشی دارای دوربین ۴۱ مگاپیکسلی است.
نوکیا قصد دارد در گوشی های هوشمند آینده اش با پشتیبانی از ویندوز فون هم از این فناوری بهره ببرد.
برای استفاده از این فناوری وجود حسگر با وضوح تصویر بسیار بالا و لنز کارل زایس اهمیت ویژه‌ای دارد.
گوشی ۸۰۸ PureView علاوه بر فناوری‌های پیشرفته در تصویربرداری مانند “بیش‌نمونه‌برداری پیکسل” یا Pixel Oversampling، از ضبط ویدیوییfull HD 1080p و پخش ویدیو با چهار برابر بزرگنماییِ بدون افت کیفیت برخوردار است. همچنین، این گوشی، اولین گوشی دنیا با فناوری ضبط توانمند صدا (Nokia Rich Recording) است. این فناوری امکان ضبط صدا با کیفیتی نظیر سی‌دی را فراهم می‌کند. چنین کیفیتی پیش از این تنها با استفاده از میکروفون خارجی امکان‌پذیر بود. قابلیت فناوری دالبی هدفون، محتوای استریو را به تجربه شخصی صدای فراگیر در هر هدفونی تبدیل می‌کند و دالبی دیجیتال پلاس نیز پخش صدای فراگیر۵٫۱ channel را میسر می‌کند.
به گزارش موبنا، اپتیک‌ کارل‌زایس یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ۸۰۸ PureView و ثمره همکاری انحصاری نوکیا و کارل‌زایس است. همکاری فعلی که اکنون گسترش پیدا کرده نشان می‌دهد نوکیا تنها کارخانه سازنده تلفن همراهی است که از اپتیک‌های تایید شده زایس استفاده می‌کند. همه گوشی‌های نوکیا که دوربین‌ آنها برند کارل‌زایس است، مانند ۸۰۸ PureView، استانداردهای پیشگامانه صنعت زایس در اپتیک و کیفیت تصویربرداری را برآورده کرده و به کمال رسانده‌اند.
نوکیا جزییات زیادی درباره این فناوری و اینکه چه گوشی هایی ممکن است به این فناوری تجهیز شوند ارایه نکرده است.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.