فواید جروبحث با مادران!

جر و بحث با مادر‌ها، نوجوانان را قوی‌تر می‌کند

برترین مجله اینترنتی ایران

   این‌که در جر‌و‌بحث‌های مادرانه همیشه شما برنده باشید و در مقابل دختر یا پسرتان دست بالاتر را بگیرید خیلی هم خوب نیست. به نوشته تایم تحقیقات نشان‌داده است، نوجوانانی که هنگام بحث با مادرشان زود کوتاه می‌آیند و بازنده می‌شوند و مادران اقتدارگرایی دارند، بیشتر احتمال دارد که به سمت مواد‌مخدر کشیده شوند اما نوجوانانی که در زمان بحث با مادرشان به استدلال رو می‌آورند و با آرامش و البته مصرانه در مورد عقایدشان حرف می‌زنند، دچار چنین سوء رفتار‌هایی نمی‌شوند.

البته این تحقیقات به معنای این نیست که همیشه جلوی بچه‌ها کوتاه بیاییم و بگذاریم هرچه می‌خواهند بگویند اما باید به آن‌ها کمک کنیم که باید یاد بگیرند روی پای خود بایستند، در تعامل با همسالان‌شان زود کوتاه نیایند و خواسته‌های دیگران را بدون چون و چرا نپذیرند. در واقع اگر راه و رسم سالم بحث کردن را در خانه به کودکان‌مان یاد بدهیم و در جریان اتفاقات روزمره اجازه دهیم که آن‌را تمرین کنند، آن‌ها یاد می‌گیرند که خواسته‌های همسالان‌شان را بدون داشتن یک دلیل منطقی نپذیرند.

گرچه این مطالعات تنها نقش مادران را مورد بررسی قرار داد اما احتمال این‌که پدران هم در این مورد نقش موثری داشته باشند و با رفتارهای درست‌شان بتوانند از این سوء‌رفتار‌ها جلوگیری کنند هم هنوز رد نشده است.


مجله اینترنتی برترین ها سبک زندگی سلامت دکوراسیون موفقیت کودک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.