فوتبالیست های میلانی که در تاریخ ماندنی شدند! + تصاویر

، باشگاه آث میلان یکی از بهترین باشگاه های فوتبال دنیا بوده و در طی این سال ها بازیکنان بزرگی در این باشگاه حضور پیدا کردند.

از زمان حضور برلوسکونی در این تیم از سال ۱۹۸۰ باشگاه میلان بازیکنان بزرگی را به خدمت گرفت که نام برخی از آنها ماندگار مانده است.

در طی این سالها باشگاه میلان بازیکنان بسیار مطرحی را به خدمت گرفته اما در این میان ۱۱ ستاره بزرگ وجود دارند که نام آنها در تاریخ همواره خواهد درخشید.

۱-رونالدو

ستاره برزیلی دنیای فوتبال در سال ۲۰۰۷ به میلان پیوست اگرچه دوران حضور وی در این تیم چندان طولانی نبود اما وی موفق شد در ۲۰ بازی ۹ گل به ثمر برساند اما مصدومیت وی در بازی برابر ناپولی در سال ۲۰۰۸ باعث شد تا وی مابقی فصل را از دست بدهد و این آخرین حضورش در میلان بود.

۲- رونالدینهو

حضور رونالدینهو در میلان پس از آن رخ داد که وی به دلیل تمایل برای حضور در منچستر سیتی مورد سرزنش قرار گرفت اما حضورش در میلان با هیجان زیادی همراه بود چراکه در آن زمان میلان بهترین خرید خود را انجام داده بود.

اگر چه چندین مصدومیت باعث شد تا وی کمی افت کند اما با این وجود وی در زمان حضورش در میلان در ۴۳ مسابقه ۱۱ گل به ثمر رساند و در فصل دوم در ۴۲ مسابقه ۱۵ گل به ثمر رساند و پایه گذار ۱۷ گل دیگر بود با وجود این وی در فصل گذشته به مرور از ترکیب اصلی کنار رفت و سرانجام باشگاه وی را فروخت.

۳-کافو

میلاد در سال ۲۰۰۳ و پس از چندین فصل حضور موفق کافو در رم وی را از این تیم خرید وی از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ به یک مدافع برجسته در میلان تبدیل شد و در کنار مالدینی و کاستاکور خط دفاع همتازی تشکیل داد.

در نخستین فصل او میلان فاتح اسکودتو شد که در این میان نقش کافو بسیار برجسته بود.

۴-زلاتان ابراهیموویچ

این ستاره سوئدی به دلیل سال ها حضور در ۲ تیم یوونتوس و اینتر مورد تنفر هواداران میلان بوده اما تاکنون به یکی از مؤثرترین عناصر قهرمانی میلان در کالچو مشهور شد.

زلاتان در سال ۲۰۰۹ پس از ترک اینتر به بارسلونا پیوست و جایگزین ساموئل اتوئو در این تیم شد اما در این تیم همواره عملکردش مورد انتقاد بود زلاتان با به ثمر رساندن ۲۰ گل برای میلان به یکی از اعضای کلیدی این باشگاه تبدیل شد.

۵- اکساندر پاتو

پاتوحقیقا ارزش پولی را که میدان برای او پرداخت را داشت وی در ۱۷ سالگی به میدان پیوست و پس از جام جهانی ۲۰۰۶ به جوان ترین بازیکن حاضر در جام جهانی تبدیل شد وی در زمان حضورش در میلان ۶۰ گل به ثمر رساند.

۶-روی کاستا

هواداران میلان از فاتح تریم سپاسگذارند ، زیرا وی در زمان ترک فیورنتنا و به دست گرفتن میدان روی کاستا را نیز با خود به این تیم آورد این در حالی بود که کاستا در سال ۲۰۰۱ با حضور در میدان به گرانقیمت ترین بازیکن این باشگاه تبدیل شد.

وی در زمان حضورش دراین تیم ۲۰۰ بار به میدان رفت.

۷- تیاگو سیلوا

این مدافع برزیلی در سال ۲۰۰۹ به میلان پیوست.

این بازیکن در دو فصل حضور خود در میلان به یکی از ۳ مدافع میانی برتر دنیا تبدیل شد به طوریکه بسیاری وی را از نماینا ویرچ مدافع برجسته شیاطین سرخ بهتر می دانند.

در واقع بازی بسیار خوب او یکی از دلایل اصلی بازگشت میلان به دوران اوج خود است.

۸- کلارنس سیدورف

سیدورف نزدیک به ۱۰ سال به یکی از ستارگان ثابت میلان تبدیل شد بود وی در سال ۲۰۰۲ به میلان پیوست یک ستاره کامل و شناخته شده بود وی پیش از این در فینال لیگ قهرمانان که در سال ۱۹۹۵ میان آژاکس و میلان برگزار شد با ایفای نقشش در پیروزی آژاکس خود را به دنیای فوتبال شناساند.

وی از زمان حضور در میلان ۳۹۶ بازی برای این تیم انجام داد و ۶۱ گل به ثمر رساند و وی در زمان حضورش در این تیم موفقیت های بزرگی بدست آورد.

۹- فیلیو اینزاگی

زمانیکه این فوتبالیست به میلان پیوست طی ۱۰ سال به یک ستاره تبدیل شد به طوریکه در سن ۱۰ سالگی هم یک مهاجم خطرناک برای تیم های حریف محسوب می شد شاید مهم ترین کار وی در زمان حضورش در این تیم در شب ۲۳ می ۲۰۰۷ و در آتن رخ داده باشد زمانیکه وی در فینال لیگ قهرمانان در برابر لیورپول دو گل زد و میدان را به قهرمانی رسید .

۱۰- آندره پیرلو

اگر چه پیرلو در حال حاضر در سیدنی بازی می کند اما در میلان همواره در یادها باقی خواهد ماند وی یکی از بهترین بازیکنان دنیا در دور مدرن است درست است که وی در دهه چهارم زندگی خود قرار دارداما همچنان یکی از بهترین بازیکنان فوتبال است و هیچ نشانه ای از افت در تورین نشان نداده است پیرلو در کنار بازیکنانی چون سیدور، روی کاستا و اینزاگی یکی از بازیکنان میلان است./مح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.