فورد با «اطلس» جنرال موتورز را غافلگیر کرد

۳۰م دیماه ،

فورد با «اطلس» جنرال موتورز را غافلگیر کرد

Bookmark and Share

در حالی که جنرال موتورز نمایشگاه دیترویت را برای عرضه نسل تازه‌ای از وانت‌های شورلت سیلورادو و جی‌ام‌سی سیرا انتخاب کرده بود، فورد با رونمایی از پیش اعلام نشده از کانسپت اطلس همه را غافلگیر کرد. این کانسپت مبنای ساخت نسل بعدی وانت‌های سری اف این کارخانه خواهد بود که در ۳۶ سال قبل پرفروش‌ترین وانت آمریکا بوده است. 

رونمایی از این کانسپت بدترین خبر برای جنرال موتورز بود. رقیب دیرینه فورد امسال نسل تازه شورلت سیلورادو/جی‌ام‌سی سیرا را با خود به دیترویت آورده بود. وانت‌هایی که قرار بود تا چند ماه دیگر به بازار عرضه شود و جنرال موتورز امیدوار بود بتواند با آنها در برابر سری اف فورد قد علم کند. اما حالا بسیاری از خریداران بالقوه جنرال موتورز برای عرضه فورد تازه صبر خواهند کرد. 

فورد با «اطلس» جنرال موتورز را غافلگیر کرد

با اینکه اطلس به عنوان یک کانسپت معرفی شده است اما می‌توان انتظار داشت با کمترین تغییر به تولید انبوه برسد. قرار است نسل تازه موتورهای اکوبوست فورد به این وانت‌ها نیرو دهد. این موتورها به سیستم خاموش شدن خودکار هنگام توقف مجهز است. در حال حاضر بیش از نیمی از وانت‌های اف ۱۵۰ موتور شش سیلندر ۳.۵ لیتری اکوبوست دارد و به احتمال بسیار موتوری با حجم مشابه برای نسل بعدی در نظر گرفته خواهد شد. 

در تلاشی برای کاهش مصرف سوخت، سیستمی جلوپنجره این کانسپت را می‌بندد و تنها زمانی که نیاز به ورود هوا برای خنک کردن موتور باشد آن را باز می‌کند. همچنین صفحه‌ای در سرعت‌های بالا در پایین خودرو باز می‌شود تا مسیر عبور هوا را بهتر کند و در نتیجه مصرف سوخت کاهش یابد. صفحه مشابهی هم در سرعت‌های بالا  حفره‌های چرخ‌ها را می‌پوشاند. 

این خودرو دوربین ۳۶۰ درجه دارد و سیستمی در آن قرارداده شده که با آن راننده به راحتی می‌تواند کاراوان یا تریلی را به ماشین وصل کند. اطلس همراه با نیسان رزونانس به عنوان بهترین کانسپت نمایشگاه دیترویت معرفی شد. 
برچسب ها : نمایشگاه دیترویت ۲۰۲۴ | فورد اطلس | تاریخ : ۲۰۲۴/۰۱/۲۳
  • استفاده از مطالب و تصاویر این پایگاه اینترنتی تنها با ذکر منبع و لینک به “سایت خودرو” مجاز است


www.khodroreview.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.