فورد تورس ۲۰۲۴ یک سدان بزرگ با موتور کوچک

موتورهای سری اکوبوست جای خود را در محصولات فورد باز کرده اند. دیدن موتور سه سیلندر روی فورد فوکوس یا موتور چهار سیلندر روی شاسی بلند اکسپلورر نه تنها ناامید کننده نیست، بلکه به واسطه توان مناسب موتورها و مصرف سوخت پایین، خریداران را نیز تشویق به ابتیاع آنها نموده است.

2013 ford taurus 2.0l ecoboost

فورد تورس ۲٫۰ اکوبوست

سدان بزرگ تورس هم از سال آتی با موتور ۲٫۰ لیتری چهار سیلندر توربو سری اکوبوست به بازار خواهد آمد. این مدل در کنار مدلی که با موتور ۳٫۵ لیتری V6 نیرو می گیرد، مدلهای ۲۰۲۴ فورد تورس را تشکیل می دهند. موتور ۲٫۰ لیتری جدید که در مدلهای اروپایی فیوژن هم استفاده می شود با همین حجم اندک خود، قادر است ۲۴۰ اسب بخار نیرو و ۲۷۰ پوند فوت گشتاور تولید نماید. یک دهه پیش موتورهای هشت سیلندر فورد با همین میزان قدرت تولیدی روی این مدل قرار می گرفتند. اکنون موتور جدید با بدنه و سرسیلندر آلومینیومی و کاهش اصطکاک و تنش و با کمک گیربکس شش سرعته اتوماتیک جدید، یکی از بهترین نتایج را دراین کلاس از نظر بهره وری و مصرف سوخت ارائه می کند. البته برخلاف مدلهای شش سیلندر، مدل چهار سیلندر تنها بصورت دیفرانسیل جلو عرضه می شود.

2013 ford taurus

فورد تورس ۲۰۲۴

ford taurus ecoboost interior

فورد تورس ۲۰۲۴

فورد تورس 2013

فورد تورس ۲۰۲۴

طبق گزارش های سازمان EPA تورس با موتور ۲ لیتری در شهر ۹ لیتر و در بزرگراه ۷٫۳ لیتر سوخت مصرف می کند. این اعداد برای خودرویی با طول ۵٫۱۵ متر و عرض ۱٫۹۳ متر و با وزنی حدود ۱۷۹۸ کیلوگرم بسیار قابل توجه می باشند.
در عین حال فورد موتور ۳٫۵ لیتری را هم بعنوان مدل پایه حفظ کرده که می تواند ۲۸۸ اسب بخار نیرو تولید کند اما مصرف سوخت آن در شهر ۱۲٫۴ و در جاده ۸٫۱ لیتر می باشد. این موتور هم البته بهبودهایی را به خود می بیند از جمله سیستم زمانبندی متغیر سوپاپها که باعث بهبود مصرف سوخت نسبت به مدلهای پیشین آن می شود.

فورد تورس 2013

فورد تورس ۲۰۲۴

2013 Ford Taurus

فورد تورس ۲۰۲۴

2013 Ford Taurus

فورد تورس ۲۰۲۴

فورد تورس باید با رقبایی مثل کرایسلر ۳۰۰ و شورولت ایمپالا هم رقابت کند. هر دوی این خودروها مجهز به موتورهای شش سیلندر خورجینی ۳٫۶ لیتری و گیربکس های هشت و شش سرعته اتوماتیک اند.
فورد تورس ۲۰۲۴ از تابستان امسال و با قیمت پایه ۲۸ هزار دلار به بازار عرضه می شود.

فورد ۲۰۲۴ سدان

فیسبوک


مجله پدال

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.