فولاد مدل شد استقلال آبروداری کرد

گردآوری توسط گروه ورزش سایت خبری ممتاز نیوز

فوتبال خوزستان راه خودش را پیدا کرد

فولاد مدل شد استقلال آبروداری کرد

چهارشنبه ۲۶ آذر ۰

فوتبال ایران > لیگ برتر – هر بار که از فوتبال خوزستان می‌نویسیم یا هر وقت یادی از فوتبال این دیار می‌کنیم، حالتی نوستالژیک به ما دست می‌دهد. نمی‌دانیم چرا، شاید به خاطر سابقه ۸ سال دفاع مقدس در سرای خوزستان باشد که این چنین هر بار به یاد فوتبال این استان می‌افتیم، احساس می‌کنیم حقی ناحق شده است. هرچه هست اینکه این دفعه قصد نداریم با سوز و گداز از فوتبال خوزستان بنویسیم، زیرا حس می‌کنیم فوتبال این خطه می‌خواهد حقش را بگیرد.

آری حقش را می‌خواهد بگیرد، کما اینکه تاکنون گرفته و محض نمونه فولاد خوزستان مدل تازه‌ای از تیمداری را در فوتبال ایران به نمایش گذاشته است، فولاد تیمی است که می‌تواند حتی به آن لقب باشگاه داد و بابت این ادعا از عواقب این کار نترسید. فولاد از مدرسه فوتبال بگیرید تا تیم‌های مختلف در تمامی رده‌های پایه‌‌اش فعال است، از فولاد بی‌تفاوت عبور نکنید.

این تیم با این همه تلفات در نیروی انسانی، هنوز سر خم نکرده و در لیگ مدعی است. دیگر تفاوتی ندارد که سرمربی این تیم چه کسی است. سرمربی هر کسی که باشد، ادامه دهنده یک راه است‌؛ تیمی که تلفیقی از نیروهای بومی و بعضاً غیر بومی است، همراه با پدیده‌هایی که در تیم‌های پایه‌‌اش کشف می‌شوند. فولاد از دسترنج خود ارتزاق می‌کند و هرگز کاسه گدایی دستش نمی‌گیرد. باشگاهی که خود تولید‌کننده است.

در فوتبال خوزستان شاید تنها غصه‌مان صنعت نفت آبادان است، تیمی که راه را از ابتدا غلط رفت، تیمی که هر بار یادی از فوتبال خوزستان می‌کنیم و از طرفدارانش می‌نویسیم آتش می‌گیریم. با این همه چون قرار نیست غر بزنیم، پس حرف‌های خوب خوب می‌زنیم. مثلاً باید از استقلال خوزستان بنویسیم، از تیمی که خودتان دیدید چگونه و با چه شایستگی‌های قابل تأملی مقابل استقلال و ستاره‌هایش ایستاد.

درست است در این فوتبال دیگر به مفهوم واقعی کلمه ستاره نداریم اما استقلال تهران در جمع بدترین‌های فوتبال ما تعدادی بازیکن درجه یک دور خودش جمع کرده است، تیمی که با این همه بازیکن، حریف استقلال خوزستان نشد. فوتبال خوزستان در یک هفته، با فولاد مقابل پرسپولیس ایستاد و این تیم را شکست داد و کاری که استقلال خوزستان با همنام تهرانی‌‌اش کرد دست کمی از یک برد پررنگ نداشت. غصه فوتبال خوزستان را دیگر نخورید. ظاهراً فوتبال این استان راه خودش را پیدا کرده و می‌تواند مدل صحیح و قابل ذکری برای فوتبال استان‌های دیگر باشد.

منبع: روزنامه خبر ورزشی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.