فیضی به تالیا پیوست

۳۰م دیماه ، ایسنا- صابر فیضی – مدیرعامل پیشین مخابرات ایران – به عنوان عضو هیات مدیره به تالیا پیوست.

فیضی که پیش از این سوابقی مانند مدیرعاملی شرکت مخابرات ایران را در کارنامه داشته است، در دوره تصدی این پست نیز خبرها متعددی مبنی بر بهبود شرایط تالیا و عدم ورشکستگی این اپراتور اعلام کرده و از حضور سرمایه گذاران مختلف در این بخش خبر داده بود.

شرکت تالیا که به عنوان اولین شبکه مستقل پیش پرداخت تلفن همراه (Pre-Paid) در کشور شناخته می گردد از سال ۱۳۸۳ با استفاده از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شرکت‌های زیمنس، آلکاتل و اریکسون و با مشاوره یکی از برجسته‌ترین مشاوران GSM در دنیا (شرکت Tel 2) آغاز به کار کرد اما بعدها در برهه‌ای از زمان به دلایل مختلف با مشکلاتی مواجه شد.

چندی پیش فریبرز نژاد دادگر- مدیرعامل تالیا – با اشاره به دوره‌ای که این اپراتور در محاق قرار گرفته بود اعلام کرد که با ورود سرمایه گذاران تازه و تغییر مالکیت این شرکت توانسته است سرویس‌دهی خود را در تهران و مراکز استان به وضعیت مطلوب برساند و اکنون در حال تکمیل پوشش شبکه خود است.

در ابتدای سال جاری مالکیت پروژه تالیا از شرکت مجتمع صنعتی رفسنجان به شرکت تازه التاسیسی بنام گسترش ارتباطات تالیا واگذار شد که البته به غیر از این شرکت بخشی از سهام این اپراتور هم در اختیار شرکت مخابرات قرار گرفت.

همچنین این اپراتور که تنها سه سال تا پایان اعتبار قرار‌داد پیمانکارش فرصت داشت، چندی پیش موفق شد قرارداد خود را به مدت ۱۰ سال تمدید کند.

به گفته سیدهاشمی – رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران – براساس برآورد‌های مالی صورت گرفته پروژه تالیا بعد از خصوصی‌سازی مخابرات ۴۰ میلیارد تومان به مخابرات ضرر مالی وارد کرده بود و تمامی کوشش مخابرات این است که زیان‌دهی این پروژه را به صفر رسانده و از آن کسب درآمد کند.

با توجه به این که آغاز کار تالیا همزمان با دوره مدیرعاملی فیضی در مخابرات ایران بوده به نظر می رسد ورود او به جمع اعضای هیات مدیره تالیا از تلاش تالیا برای بهبود نقش خود در میان اپراتورهای تلفن همراه کشور خبر می‌دهد.

IT Iran
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.