فیلمم به هیچ عنوان هجو نیست

به گزارش بی باک به نقل از ایسنا، مصطفی کیایی که شامگاه ـ ۵ شهریور ماه ـ در نشست نقد و بررسی فیلمش در فرهنگسرای ارسباران سخن می‌‌گفت، با اشاره به اینکه «ضدگلوله» دومین تجربه‌ی کارگردانی‌‌اش است، ادامه داد: نسبت به کسانی که فیلم دوم یا سوم خود را می‌سازند برخورد مناسبی نمی‌شود.

او همچنین از نزدیک شدن نظر مردم و منتقدان در ایام جشنواره و در مقطع اکران فیلم ابراز خرسندی کرد.

کارگردان فیلم «ضد گلوله» در ادامه با یادآوری موفقیت‌های فیلمش در جشنواره فیلم فجر گفت: این فیلم در جشنواره فجر سال گذشته نامزد ۵ رشته شد و توانست دو جایزه را کسب کند و یکی از دلایل این موفقیت حمایت اصحاب رسانه و مطبوعات نسبت به این فیلم بوده است.

در ادامه این جلسه مصطفی کیایی در پاسخ به اظهارنظر یکی از حاضران که «ضد گلوله» را فیلمی هجو می‌دانست گفت: این فیلم به هیچ عنوان هجو نیست و ما در این فیلم در هیچ صحنه‌ای شوخی اضافه‌ای نداشته‌ایم.

وی در پاسخ به سوالی دیگر که «ضد گلوله» را شبیه فیلم‌هایی چون «لیلی با من است» و «اخراجی‌ها»‌ می‌دانست، گفت: شاید به خاطر فضای جنگ باشد که برخی این فیلم را، شبیه «اخراجی‌ها» و «لیلی با من است» می‌دانند ولی این فیلم از نظر مضمون هیچ شباهتی به آن دو فیلم ندارد.

کیایی همچنین اظهار داشت: کسانی که فیلم را سطحی می‌دانند با نگاهی سطحی فیلم را دیده‌اند، در حالیکه «ضد گلوله» پر از موقعیت‌های طنز است که به هیچ وجه لودگی نیستند و در حقیقت لودگی به فضای خنداندن تماشاگر به هر قیمتی می‌گویند که در این فیلم اینگونه نیست.

کارگردان فیلم «ضد گلوله» با بیان اینکه سعی کرده است تا صحنه‌های دهه ۶۰ را بر طبق ذهنیات خودش نسبت به آن زمان بازسازی کند، ادامه داد: ریتم کندی که در فضای دهه ۶۰ در فیلم وجود دارد برای تلقین هر چه بیشتر این فضا است، اما در فضای جنگ سعی کرده‌ام ریتم‌ها را تند کنم.

وی همچنین از نقدها و نظرهای مطرح شده پیرامون فیلم استقبال کرد و گفت: خیلی خوشحال می‌شویم در این چنین فضاهایی با کسانی که نسبت به فیلم نقد و یا نظری دارند رو در رو صحبت کنم.

بنا بر این گزارش، رضا رخشان(تهیه‌کننده)، محسن کیایی(بازیگر) و علی علایی(رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران) در این نشست حضور داشتند.

رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران درباره‌ی فیلم «ضدگلوله» گفت: بر خلاف نظر برخی، فیلم «ضد گلوله» هیچ شباهتی با «لیلی با من است» و «اخراجی‌ها»‌ ندارد.

وی تصریح کرد: به نظرم «ضد گلوله» از نظر کارگردانی نسبت به «لیلی با من است» فیلم بهتری است و فیلم کمال تبریزی دارای فیلمنامه خوبی است.

این منتقد سینما همچنین با بیان اینکه در «اخراجی‌ها» ما فقط شاهد کمدی کلامی هستیم گفت: در «ضد گلوله» علاوه بر کمدی کلام، شاهد کمدی موقعیت نیز هستیم و این اثر یکی از بهترین شوخی‌نویسی‌های سینمای کمدی را داراست.

رییس انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران هم با بیان اینکه ۹۰ درصد سینمای ایران از یک قاعده پیروی می‌کند تصریح کرد: کپی کردن ایرادی ندارد مهم این است که فیلمساز فیلم خودش را بسازد و کپی برداری درستی داشته باشد.

علی علایی ادامه داد: عاملی که سبب ماندگاری یک فیلم می‌شود پایبندی به اصول اولیه سینما است و ساختارشکنی دلیلی بر ماندگاری یک اثر نیست.

رضا رخشان تهیه‌کننده فیلم «ضدگلوله» هم در سخنانی کوتاه با ابراز خرسندی از همکاریش در ساخت این فیلم گفت: خوشحال هستم که نویسندگی کار نیز بر عهده مصطفی کیایی بوده است و ایشان خیلی خوب توانسته‌اند بنویسند و در این فیلم همه چی درست بوده است.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.