فیسبوک شکست می خورد

ارزش سهام شرکت بازی سازی زینگا با بیش از ۲۰ درصد سقوط در بازار بورس صبح جمعه به کمترین میزان خود یعنی ۲.۲۱ دلار به ازای هر سهم رسید. این اتفاق بعد از آن افتاد که این شرکت پیشبینی خود را در مورد سودی که تا پایان سال ۲۰۱۲ بدست خواهد آورد تغییر داد. این تغییر به خاطر کاهش بازیکنان بازی Draw Something بوده است. این بازی که رکورد بازی‌کننده را در فیس بوک شکسته و بیشتر از ۵۰ میلیون بار دانلود شده است، توسط شرکت بازی سازی OMGPOP ایجاد شده. این شرکت در ۲ فروردین توسط شرکت زینگا به قیمت ۱۸۰ میلیون دلار خریداری شد.

شرکت زینگا یک شرکت بازی سازی

ولی در اولین ماهی که این بازی به دست شرکت زینگا افتاد تعداد بازی کنندگان روزانه اش از ۱۵ میلیون بازی کننده به ۱۰ میلیون کاهش یافت. همین کاهش باعث شد شرکت زینگا ارزش خود را بین ۸۵ الی ۹۵ میلیون دلار کاهش دهد.

به گزارش پایگاه خبری فناوری اطلاعات برسام، شرکت زینگا تنها قربانی این ماجرا نیست. ارزش سهام شرکت فیس بوک هم در شامگاه روز پنجشنبه در معاملات بورس خارج از وقت قانونی با کاهش شدید مواجه شد و در بازار بورس صبح جمعه با ۳ درصد کاهش به ۲۱.۱۷ دلار به ازای هر سهم رسید.

حال نگرانی بزرگ سهام داران فیس بوک این است که این شرکت سود سهامی که قرار بوده از شرکت زینگا ببرد، نخواهد بد. دوگ آنموث (Doug Anmuth)، یک تحلیل گر اقتصادی به همراه ج.پ مورگان (JP Morgan) که بر اساس سود سهام شرکت زینگا پیشبینی کرده بود در سال ۲۰۲۴ شرکت فیس بوک ۷۹۷ میلیون دلار سود سهام داشته باشد، پیشبینی خود را به ۵۸۲ میلیون دلار کاهش داد. لازم به ذکر از ابتدای این سال شرکت زینگا باعث ۱۲ درصد سود سهام فیس بوک شمرده شده است.

شرکت زینگا که قبلاً پیشبینی کرده بود، تا پایان سال میلادی ۱.۱۵ الی ۱.۲۲۵ میلیارد دلار سود سهام داشته باشد، به خاطر کاهش تعداد بازی کنندگان بازی Draw Something این عدد را به ۱.۰۸۵ الی ۱.۱ میلیارد دلار کاهش داد.

این هفته قرار بود هفته‌ی بزرگی برای فیس بوک برای جذب سرمایه‌گذاران باشد. همانطور که شریل سندبرگ (Sheryl Sandberg) مدیر ارشد عامل شرکت فیس بوک در گردهمایی هفته‌ی تبلیغات تجاری در نیویورک اذعان داشت، فیس بوک اعلام کرده که به هدف یک میلیارد کاربر فعال رسیده است. با این وجود به نظر می رسد ارزش سهام فیس بوک در دوشنبه‌ی این هفته کمتر از دوشنبه‌ی هفته‌ی قبل خواهد بود.

در روز جمعه ارزش سهام فیس بوک به ازای هر سهم، حدود ۲۱.۴۰ دلار به ازای هر سهم بود. در صورتی که در دوشنبه‌ی گذشته ارزش سهام فیس بوک به ازای هر سهم ۲۲.۰۸ دلار بوده است.
FB Chart

خبر های مرتبط:

  1. کاهش ۶ درصدی ارزش سهام فیس بوک
  2. سقوط آزاد سهام فیس بوک
  3. سیر صعودی ارزش سهام یاهو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.