فیس بوک هدیه های واقعی میفروشد‎

روز تولد دوستتان فرا رسیده است؟! فیس بوک این امکان را برای شما فراهم کرده است که تنها با یک کلیک برای او هدیه ای واقعی به منزلش بفرستید.


جشن تولد،سالگرد ازدواج،مناسبت پیدا کردن شغلی جدید ،کاربران فیس بوک به طور روز افزونی از این شبکه ی اجتماعی برای تبریک گفتن این مناسبت ها به دوستانشان استفاده میکنند و فیس بوک هم آنها را با اعلام تاریخ تولد دوستشان و نمایش پیام “تولد دوستتان را تبریک بگویید”   به این امر تشویق میکند.

این شرکت آمریکایی تصمییم گرفته است با امکان خرید و ارسال هدایای واقعی ، پا را از این هم فراتر بگذارد.

از این پس در کنار گزینه ی تبریک تولد ، گزینه ی جدیدی با عنوان “برای او هدیه ای ارسال کنید” هم قرار دارد.کاربران این امکان را دارند که از میان انواع و اقسام کیک، خرسهای عروسکی و یا حتی جوراب،هدیه ای برای دوستشان انتخاب کنند ، البته قیمت این هدیه نباید از ۵۰ دلار تجاوز کند.پس از انتخاب و ارسال آن ،شخص دریافت کننده پیغامی با مضمون “دوستتان هدیه ای برای شما فرستاده ” بر روی وال خود دریافت خواهند کرد. فیس بوک به او این امکان را میدهد که هدیه ی خود را تغییر دهد ، برای مثال اگر هدیه ی ارسالی یک لباس باشد او میتواند رنگ یا سایز آن و اگز عطر باشد رایحه ی آن را تغییر دهد و یا میتواند به کلی آن را با کالای جدیدی با همان قیمت جایگزین کند.
بدیهیست تمام این اعمال بر وال شخص دریافت کننده و فرستنده ظاهر خواهد شد.

منبع جدیدی برای درآمد زایی

سرویس جدید فیس بوک بر خلاف تصور چندان هم غافلگیر کننده نیست.در ماه  مه این شرکت، start up  شرکت آمریکایی “کارما” را خریداری کرده بود که نرم افزار تحت مالکیت آن امکان خریداری و ارسال هدیه را با استفاده از تلفن همراه به کاربر خود میداد اما ظهور نرم افزار هایی که این کار را به طور رایگان انجام میدادند با باعث دست کشیدن فیس بوک از این کار در سال ۲۰۱۲ شد.

سیستم جدید فیس بوک از هم اکنون در ایالات متحده و ظرف چند ماه آینده در سایر کشور ها قابل استفاده خواهد بود. باید دید آیا این تجارت موفقیت بیشتری از Face book bons plans ،پروژهی اقتصادی قبلی این شرکت کسب خواهد کرد یا خیر.

ارسال شده توسط: آریا نوری

منبع:  lefigaro.fr

مطالب مرتبط

  • “فیس بوک” هر نقصی را در سرویس امنیتی خود تکذیب میکند‎
  • تصاویر ازدواج مارک زوکربرگ
  • حقایقی درباره فیس‌بوک و امتیازات (اینفوگرافیک)
  • بسته آموزشی گویاآی‌تی : رسانه‌های اجتماعی (قسمت اول فیسبوک )
  • ۵ تصویر زیبا و جالب از تایم‌لاین‌ها در فیس‌بوک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.