فیفا دخالتی در نتیجه بازی ایران و ازبکستان نمی‌کند

فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرد

فدراسیون بین المللی فوتبال اعلام کرد به رغم ضربه ای که مهاجم ازبکستانی در دیدار با ایران زد و توپ از خط دروازه ایران عبور کرد، نتیجه این مسابقه تغییر نخواهد کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از سایت “تن اسپورت”، تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین بازی خود در مرحله نهایی رقابت های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۴ روز یکشنبه با یک گل از سد میزبانش ازبکستان گذشت.

در اواسط نیمه دوم و در حالی که بازی با نتیجه تساوی پیگیری می شد، ضربه “اودیل احمدوف” از خط دروازه ایران عبور کرد و به بدن سید جلال حسینی برخورد نمود، اما کمک داور و داور ژاپنی دستور به ادامه بازی دادند و این صحنه را گل ندانستند.

در صحنه آهسته که از تلویزیون پخش شد، مشخص گردید که این صحنه گل بوده و داور معروف ژاپنی اشتباه کرده است.

در صحنه جنجالی اعتراض شدید ازبک ها را به دنبال داشت. اما فدراسیون جهانی فوتبال اعلام کرد که داور تصمیم نهایی را در مسابقه می گیرد و دخالتی در نتیجه بازی نخواهد کرد.

سخنگوی فیفا در این خصوص گفت: براساس کتاب قوانین فوتبال داور تصمیم نهایی را درباره اتفاقات می گیرد که گل شدن یا نشدن توپ نیز یکی از این موارد است. فقط زمانی که صحنه مشکوک باشد، داور می تواند تصمیم خود را پس از مشورت با کمک هایش و داور چهارم و همچنین پیش از شروع مجدد بازی تغییر بدهد.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.