فیلتر جیمیل نشان داد شاهد شرایط بسیار وخیمی در رسانه های دیجیتال خواهیم بود

فیلتر جیمیل نشان داد شاهد شرایط بسیار وخیمی در رسانه های دیجیتال خواهیم بود

به گزارش شبکه ایران محمد صادق افراسیابی؛ معاون مستعفی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال فیلتر جیمیل را اقدامی غیرکاشناسی عنوان کرد که باعث شد حرکت خودجوش مردمی در تحریم گوگل، جیمیل و یوتیوب متوقف شود.

معاون سابق مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال گفت: قطعا فیلتر جیمیل در راستای تامین منافع ملی نبود و تنها باعث شد بسیج عمومی مردم غیور کشورمان در مقابله با سرویسهای شرکت گوگل متوقف شود.

افراسیابی افزود: بنده پیش از این نسبت به اقدامات غیرکارشناسی برخی نهادها در عرصه رسانه های دیجیتال هشدار داده بودم و پیش بینی می کردم که شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم اما متاسفانه این بار اقدامی غیرکارشناسانه در زمانی اتفاق افتاد که قرار بود شاهد یک حرکت خود جوش مردمی در سطح جهان اسلام باشیم.

این کارشناس فناوری اطلاعات و مدرس دانشگاه جامع علمی کاربردی به عموم مردم توصیه کرد: نباید تصمیمات غیر منطقی برخی مسئولان باعث شود تا تحریم استفاده از گوگل، جیمیل و یوتیوب در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) متوقف شود، بلکه این احتمال را بدهیم که شاید چنین تصمیمی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم توسط کسانی گرفته شده باشد که به دنبال افزایش نارضایتی عمومی از دولت و نظام هستند خصوصا که فیلتر جیمیل در شرایطی اتفاق افتاد که رئیس جمهور محبوب کشورمان در نیویورک به سر میبرد و توانسته بود همچون گذشته جنگ نرم موثری را علیه صهیونیزم جهانی دنبال کند.

افراسیابی با اشاره به استعفای خود از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اعتراض به برخی اقدامات غیرکارشناسی نهادهای متولی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال تاکید کرد: استعفای بنده از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال به معنای خالی کردن عرصه انتقاد از عملکردهای غیر منطقی مسئولین امر نیست و ان شاء الله به زودی مشخص خواهد شد که چه کسانی از استعفای بنده متضرر شده و چه کسانی رشد خواهند کرد؟

عضو شورای نظارت بر موسسات آموزش روزنامه نگاری خاطرنشان ساخت: اگر جلوی تصمیمات غیرکارشناسی برخی مسئولان گرفته نشود به زودی شاهد شرایط بسیار وخیمی در حوزه رسانه های دیجیتال خواهیم بود که البته امیدوارم با تدبیر شورای عالی فضای مجازی بسیاری از مشکلات به زودی حل شود.


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.