فیلمبرداری از تزریق واکسن، کار زیرپله‌ای‌هاست

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس با اشاره به ریزش شدید فعالان این صنف در پی شیوع ویروس کرونا، تاکید کرد که فیلمبرداری از روند تزریق واکسن و سایر موارد این چنینی در واحدهای زیر پله‌ای انجام می‌شود و عکاسان و فیلمبرداران مجاز فقط در حدود ۱۳ رسته مشخصات فعالیت می‌کنند.

فیلمبرداری از تزریق واکسن، کار زیرپله‌ای‌هاست

به گزارش ممتاز نیوز، اخیرا گزارشی از فیلمبرداری از تزریق واکسن با هزینه‌های بالا منتشر شده بود که در این رابطه زعفر یاوری بلوک آبادی اظهار کرد: برای فیلم برداری از روند تزریق واکسن کرونا به واحدهای زیرزمینی مراجعه می‌شود که جواز کسب ندارند. بنابراین افرادی که از صفر تا صد روند تزریق واکسن فیلمبرداری می‌کنند، همکاران ما در اتحادیه که جواز کسب دارند نیستند. حتی ممکن است برخی با دوربین موبایل یا یک دوربین معمولی این کار را کرده باشند، اما مبلغ آنچنانی از مردم دریافت کرده‌اند.  

وی با بیان اینکه عکاسان و فیلمبرداران مجاز فقط در حدود ۱۳ رسته فعالیت می‌کنند، گفت: این رسته‌ها شامل عکاس و فیلمبردار معمولی و دیجیتال پرتره، تولید عکس رنگی ماشینی و دستی، تعمیر دوربین و لوازم عکاسی و فیلمبرداری، دفتر فیلمبرداری و عکاسی از مجالس، میکس و مونتاژ فیلم و عکس مجالس، دفتر خدمات عکسبرداری و فیلمبرداری میکس و مونتاژ فیلم مجالس، خرده فروشی دستگاه‌ها و تجهیزات لوازم عکاسی و فیلمبرداری، چاپ عکس رنگی ماشینی فوری، عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، عمده فروشی فروشگاه ها، چاپ عکس برای عکاسی ها، فروش لوازم چاپ عکس رنگی و کرایه لوازم عکاسی و تصویربرداری است.  

مراقب باشید کلاه سرتان نرود

یاوری بلوک آبادی همچنین گفت که در موارد زیادی شاهد شکایت مردم از این واحدهای بدون مجوز و زیرزمینی به خاطر تحویل ندادن فیلم و عکس یا تحویل فیلم و عکس بی کیفیت و خراب به مردم هستیم.  

رئیس اتحادیه عکاسان و فیلمبرداران مجالس در ادامه از آسیب شدید شیوع ویروس کرونا به این صنف خبر داد و گفت: شیوع ویروس مانند تالارداران صنف ما را هم نابود کرد، چرا که از زمان آغاز بیماری، مجالس و مهمانی‌ها بسیار محدود شدند.  

پای پلیس در کفش عکاسان!

علاوه بر این به گفته وی عکس‌های پرسنلی را نیز پلیس+ ۱۰، اداره ثبت احوال و پیشخوان می‌گیرند و به زور و به طور غیرقانونی اعضای صنف عکاسان را از این حوزه خارج کرده‌اند.  

یاوری بلوک آبادی با بیان اینکه آمار دقیقی از افرادی که از این صنف خارج شدند در دسترس نیست، تصریح کرد: اما می‌توان گفت در این حوزه خیلی ریزش داشتیم. همچنین چون زور پلیس و ثبت احوال زیاد است، ما به هر جا پناه بردیم به نتیجه نرسیدیم. این در حالی است که در موارد عکس‌های پاسپورت‌ها به قدری بی کیفیت است که در مرز یا فرودگاه می‌گویند عکس شبیه فرد نیست و او را برمی‌گردانند. عکس‌های کارت ملی و شناسنامه نیز فاقد کیفیت لازم است.

منبع: ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.