فیلم‌نامه ˝رژیم طلایی˝ پر و پیمان است/ نقش اثرگذار امین حیایی در فیلم

رضا سبحانی در گفت وگو با هنر آنلاین:

کارگردان فیلم ˝رژیم طلایی˝ معتقد است فیلمش به نقد عملکرد آدم‌ها دربارهٔ مهریه پرداخته است و فیلم‌نامه پر و پیمانی دارد.

رضا سبحانی کارگردان فیلم سینمایی ” رژیم طلایی” در گفت وگو با هنر آنلاین در باره استفاده از داستانی تک خطی در فیلم‌نامه‌اش گفت: در طرح اولیه پری و مهدی دارای دو فرزند بودند و در کشمکشی که برای گرفتن مهریه بین زن و شوهر به وجود آمده بود، بچه ها قربانی می شدند و پدر سعی می کرد وزن بچه اش را به خاطر اینکه مهریه کمتری بدهد کم کند و زن هم تلاش می کرد برای گرفتن مبلغ بیشتر مهریه وزن فرزندش را افزایش دهد.

با نوشتن فیلم نامه قضیه جدل برای گرفتن مهریه منحصر به پری ومهدی شد . معتقدم آنقدر قصه فیلم نامه پر و پیمان است که نیازی نبود چیز دیگری به فیلم نامه افزوده شود و در هر سکانس مخاطب با یک مسئله تازه مثل بچه دار نشدن و پیدا کردن راههایی برای کمتر دادن مبلغ مهریه از سوی شخصیتهای فیلم روبه رو می گردد.

سازنده ” زیستن ” در مورد علل عبور کردن سریع از بچه دار نشدن و ازدواج مجدد مهدی در فیلم عنوان کرد : باید در نظر داشته باشیم که مهدی زندگیش را دوست داشت و صحبتهای مادرش سبب شد که تصمیمی به ازدواج مجدد برای بچه دار شدن بگیرد و تصمیمی مهدی مبنی بر ازدواج مجدد احساسی بود و به همین سبب دیگر آن را پیگیری نکرد.
سبحانی درمورد رویکردش در شخصیت پردازی آدم های فیلم افزود : در فیلم های کمدی معمولا به شیوه تیپ – شخصیت ، شخصیت پردازی انجام می گردد و فضای فانتزی فیلم چنین رویکردی را نیاز داشت . در فیلم تلاش کردم نقد رفتار و تفکرات این جنس از آدم های جامعه را در بحث مهریه انجام بدهم.
این کارگردان در باره کارکرد حضور دو شخصیت مکمل در فیلمش گفت : در حین نوشتن به بازیگران خاصی برای ایفای نقش های فرعی نگاه نکرده بودم. حضور شخصیتهای فرعی در حقیقت نقطه وصل برای پیشبرد درام قصه بود و برای ایفای نقش مکمل منصور از بازیگری از جنس امین حیایی استفاده کردم تا نقش مهم و اثر گذار به نظر برسد.

وی درمورد نحوه اکران فیلم گفت : فیلم “رژیم طلایی” برای اکران درحدود ۱۴ سالن سینما در اختیار داشت و فیلمهای دیگر اکران از جمله “رسوایی”در حدود ۲۸ سالن برای اکران در اختیار داشتند و طبیعی بود که اگر “رژیم طلایی” در این تعداد سالن اکران می شد فروشش دو برابر می شد. با این حال برای اکران گسترده فیلم درشهرستانها برنامه ریزی انجام داده ایم و به ارتباط و استقبال مخاطبان شهرستانی نسبت به فیلم خوشبین هستم.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع: هنر آنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.