فیلم رسوایی رئیس صندوق بین‌المللی پول

فیلم زندگی «دومنیک استراس کان» رئیس صندوق بین‌المللی پول که به دلیل تجاوز به مستخدم هتلی از سمت خود استعفا داد، ساخته می‌شود.

به گزارش فارس به نقل از گاردین، این روزها که وکلای آمریکایی در نیویورک پرونده قضایی «دومنیک استراس کان» رئیس اسبق صندوق بین‌المللی پول را به دلیل تجاوز به مستخدم هتل از طریق دادگاه پی‌گیری می‌کنند، اهالی سینما در حال ساخت فیلمی با موضوع فساد اخلاقی و تعرض جنسی دومنیک استراس کان در هتل سوانکی منهتن (نیویورک) هستند.

هنوز جزئیات چندانی از این فیلم افشا نشده اما صحنه آغازین این فیلم در نیویورک فیلمبرداری خواهد شد. همچنین قرار است ادامه فیلمبرداری این پروژه در پاریس و واشنگتن ادامه پیدا کند.

این فیلم قرار است توسط «ابل فرارا» کارگردان آمریکایی فیلم «ستوان بد» ساخته شود. «ژرار دپاردیو» بازیگر مشهور فرانسوی قرار است به جای شخصیت دومنیک استراس کان در این فیلم به ایفای نقش بپردازد. «ایزابل یاسمین آجانی» دیگر بازیگر فرانسوی نیز در نقش «آن سینکلر» – همسر استراس کان – مقابل دوربین خواهد رفت.

آجانی در مورد بازیگری در این فیلم به رسانه‌های فرانسوی گفته‌ است: قول خواهم داد که این فیلم عناصر اصلی روایت داستان اصلی را زیر پا نخواهد گذاشت. خوشبختانه کارگردان این اثر فرانسوی نیست که نسبت به فرانسوی‌ها حساس باشد.

ایزابل یاسمین آجانی برای بازی در این فیلم ۱۰ کیلو به وزن خود اضافه خواهد کرد تا به همسر استراس‌ کان شباهت بیشتری پیدا کند. «ژرار دپاردیو» نیز در این فیلم موهای خود را رنگ نخواهد کرد و با موهای جو گندمی مقابل دوربین خواهد رفت.

«ژرار دپاردیو» در مورد ایفای نقش خود در این فیلم گفت: من نقش «دومنیک استراس کان» را بازی خواهم کرد، زیرا از وی خوشم نمی‌آید. او همچنین عنوان کرد: سوسیالیست‌های فرانسوی بسیار «خود‌شیفته» و «مغرور» هستند.

سال گذشته رمانی در مورد پرونده «استراس کان» به زبان فرانسوی با عنوان «هرج و مرج سوزان» منتشر شد. این رمان توسط «استفنی زادانسکی» نوشته شده بود و در فرانسه به شدت مورد توجه قرار گرفت.

همچنین چند ماه پس از رسوایی اخلاقی استراس کان، در آمریکا سریال کوتاهی در مورد وی ساخته شد. در این سریال تلویزیونی، یکی از مقامات مهم اروپایی که به نیویورک سفر کرده است، به دلیل تعرض جنسی در آمریکا دستگیر می‌شود و در ادامه دادگاهی برای رسیدگی به پرونده فساد اخلاقی او برگزار می‌شود. در این سریال فرانکو نرو به ایفای نقش این سیاستمدار برجسته اروپایی‌ پرداخت.

دومنیک استراس کان در سال ۲۰۱۱ در حالی که سمت ریاست صندوق بین‌المللی پول را داشت، به دلیل تجاوز به مستخدم زنی در هتل از منصب خود استعفا داد. این فساد اخلاقی موجب دردسر‌های فراوانی برای وی شد.


ممتازنیوز/momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.