قائم مقامی از رقابتش با نایب قهرمان اسبق شطرنج جهان گفت

۱۳م اسفند ،

49183.jpg

استاد بزرگ شطرنج ایران در یک بازی دو جانبه با نایب قهرمان اسبق دنیا به رقابت می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احسان قائم مقامی، استاد بزرگ شطرنج ایران در یک بازی دو جانبه با نایجل شورت، نایب قهرمان اسبق دنیا به رقابت می‌پردازد. این مسابقه که فدراسیون شطرنج آن را سازماندهی کرده است، طی روزهای هجدهم تا بیست و سوم اسفند در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

نایجل شورت، شطرنجباز انگلیسی، روز پنجشنبه وارد تهران شده و این دو شطرنج باز از روز جمعه ساعت ۱۶ رو در روی یکدیگر قرار می‌گیرند.

احسان قائم مقامی دربارهٔ برگزاری این مسابقه به ایسنا گفت: برگزاری این مسابقه ایده خودم بود، چرا که برای پیشرفت در سطوح بالاتر احتیاج دارم با قوی‌ترین شطرنج بازهای دنیا به صورت مرتب روبرو شوم و به عنوان یک گام بسیار موثر در برابر یکی از قوی‌ترین بازیکنان ۲۰ سال اخیر شطرنج دنیا قرار می گیرم.

وی افزود: از آن جا که شطرنج یکی از رشته‌های سخت و دیر بازده است و بسیار طول می‌کشد بازیکنان به اوج پختگی برسند، بنابراین هدف من از انجام این بازی پیشرفت و ارتقا به بالاترین نقطه ممکن است.

نایجل دیوید شورت، شطرنجباز انگلیسی، در سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ مربی تیم ملی شطرنج ایران بود که ایران توانست در بازی‌های آسیایی دوحه مدال برنز تیمی و در بازی‌های آسیایی داخل سالن سال ۲۰۰۷ یک مدال نقره و دو برنز کسب کند.

این شطرنج باز تاکنون در تورنمنت‌های شطرنج ۲۹ کشور دنیا به مقام اول رسیده و بهترین نتیجه‌اش قهرمانی مشترک به همراه والری سالوف در تورنمنت وی اس بی آمستردام بود که بالتر از کاسپاروف و کارپف قرار گرفتند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.