قابلیت های جدید در آیفون ۵

کمپانی اپل با پرده‌برداری از روی آخرین طرح خود یعنی آیفون ۵ تمامی کاربران موبایل را به‌وجد آورده، چرا که این موبایل فوق پیشرفته دارای یکسری قابلیت‌های جدید و متفاوت‌تری در مقایسه با دیگر گوشی‌های موجود در بازار است.

در اینجا به بررسی تفاوت‌های این گوشی با گوشی‌های پیشین می‌پردازیم و این مقاله می‌تواند به شما کمک کند تا بتوانید از این قابلیت‌های جدید سر در آورید!

طراحی جدید یکی از اولین تفاوت‌هایی است که این گوشی با گوشی‌های دیگر دارد، همان‌طور که تا به حال دیده‌اید آیفون‌هایی چون ۳GS و ۴S چندان تفاوتی با نسل‌های پیشین خود نداشته‌اند و از لحاظ شکل ظاهری مشابه همان گوشی‌ها طراحی شده‌اند.

به همین خاطر بیشتر کاربران انتظار داشتند کمپانی اپل در تلاش باشد تا شکل ظاهری آیفون ۵ را به طور کامل تغییر داده و محصول بسیار جدید و متنوع‌تری را به بازار عرضه کند، تا به حال هم هر نمونه‌ای که از این موبایل جدید دیده شد کمی بلند‌تر و باریک‌تر از آیفون‌های پیشین بوده.

علاوه بر این جنس پشت آیفون ۵ از نوع آلومینیوم و پلاستیک ساخته شده که کمپانی تلاش کرده رنگ این حاشیه پلاستیکی با رنگ روی صفحه گوشی هم رنگ شود.

به طور حتم می‌توان پیش‌بینی کرد این محصول نیز همانند دیگر محصولات آیفون عده‌ای طرفدار و عده‌ای مخالف خواهد داشت.

دومین تفاوت این موبایل با آیفون‌های قدیمی‌تر اندازه بزرگ‌تر صفحه نمایش آن است، البته اگر از ابتدای تولید گوشی‌های آیفون تا به حال بررسی کنیم، هر گوشی جدید تولید شده توسط کمپانی دارای صفحه نمایش بزرگ‌تری در مقایسه با محصول قبلی خود بوده.

به همین منظور با بلندتر شدن سایز صفحه نمایش، مقدار رزولوشن صفحه نمایش نیز تغییر کرده و با کیفیت‌تر شده بنابراین برنامه‌هایی که برای آیفون‌های پیشین نوشته شده‌اند لازم است برای این گوشی جدید دوباره نوشته شوند، تا بتوانند به درستی در صفحه نمایش بزرگ‌تر نمایش داده شوند.

در کل می‌توان گفت صفحه نمایش آیفون ۵ بزرگ‌تر و پهن‌تر از صفحه نمایش گوشی‌های پیشین ساخته شده است.

یکی دیگر از عمده تفاوت‌های این گوشی با گوشی‌های دیگر پردازشگر A6 آن است، هر چند کمپانی اپل به طور مستقیم اطلاعاتی در زمینه پردازشگر آیفون ۵ ارائه نداده.

تنها اطلاعاتی که در این زمینه در دسترس قرار گرفته عکسی از پردازشگر سیلیکون این گوشی است، که بر اساس این عکس می‌توان گفت این پردازشگر از نوع پردازشگر‌های A6 طراحی شده.

به هر صورت خیلی از کاربران تا چند هفته گذشته پیش بینی می‌کردند که پردازشگر آیفون ۵ همانند آی پد و از نوع A5x خواهد بود، در حالی که با نمایش این عکس تمامی تصورات به کلی تغییر کرد.

تمام گجت‌های تولید شده توسط کمپانی اپل دارای پورت ۳۰ تایی جهت شارژ شدن هستند، این را می‌توان در آیفون‌ها و آی‌پد‌ها مشاهده کرد، البته این پورت‌ها برای جا به جایی اطلاعات به این گجت‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تا به حال خیلی از منتقدان اپل را برای تغییر ندادن چنین پورتی از زمان تولید اولین گوشی تا به حال مورد انتقاد قرار دادند، به همین منظور کمپانی اپل در صدد برآمد تا در گوشی جدید آیفون مدل این پورت را تغییر دهد.

به منظور ایجاد این تغییر گوشی‌های آیفون ۵ دارای پورت ۹ تایی هستند، با وجود این شما نمی‌توانید کابل‌های متداول مورد استفاده microUSB را به این گوشی‌ها متصل کرده و کار جا به جایی اطلاعات را انجام دهید، چرا که چنین کابل‌هایی با پورت آیفون ۵ هم خوانی ندارند.

حتماً تا به حال با نام LTE برخورد داشته‌اید، یا اگر هم نداشته‌اید بد نیست بدانید LTE نوعی استاندارد است که کار با موبایل را برای ما آسان‌تر کرده.

با کمک این استاندارد شما اطلاعات را از روی اینترنت دانلود یا روی اینترنت آپلود می‌کنید، هر چند سرعت این نقل و انتقال به قدری سریع است که باور آن دشوار است.

کمپانی اپل در سال گذشته در تلاش بود از چنین استانداردی در گوشی‌های خود استفاده نکند، ولی با تغییر نظر این کمپانی گوشی‌های جدید اپل ۵ دارای استاندارد‌های LTE به منظور جابه‌جا‌کردن اطلاعات است.

این را هم باید اضافه کرد که این استاندارد بیشتر برای شبکه‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که با استاندارد LTE و با سرعت ۴G کار می‌کنند.

یکی دیگر از مطرح‌ترین تکنولوژی‌هایی که در حال حاضر در بسیاری از نقاط دنیا مورد بحث و بررسی قرار دارد، تکنولوژی NFC است، به همین منظور اپل در گوشی‌های آیفون ۵ چیپ مورد نیاز برای استفاده از تکنولوژی NFC را قرار داده.

در حقیقت تکنولوژی NFC به منظور ارسال و دریافت مطالب از طریق امواج رادیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، به طور مثال شما می‌توانید با قرار دادن اطلاعات کارت پولتان درون گوشی، در هر مکانی که نیاز بود پول پرداخت کنید، با روشن‌کردن NFC گوشی‌تان کار نقل و انتقال را به سادگی انجام می‌دهد.

هر چند استفاده از این تکنولوژی آنچنان که باید باب نشده، ولی پیش‌بینی می‌شود در آینده‌ای نزدیک اکثر مکان‌ها به این تکنولوژی مجهز شوند و با کمک آن انجام کارها آسان‌تر شود.

یکی دیگر از تغییرات گوشی‌های جدید در مقایسه با مدل‌های قدیمی‌تر به همراه داشتن دوربین‌های بهتر است، البته باید این را هم اضافه کنم که دوربین اصلی گوشی که در قسمت پشت آن قرار دارد دارای تفاوت چندانی با گوشی‌های ۴S نیست ولی دوربین قرار داده شده در قسمت جلوی این موبایل بسیار پیشرفته‌تر و بهتر از دوربین‌های قدیمی‌تر ساخته شده.

چرا که تا به حال از دوربین‌های معمولی از نوع VGA در گوشی‌های اپل استفاده می‌شده، ولی این دوربین‌ها جای خود را به دوربین‌های ۷۲۰P که قابلیت ذخیره سازی ویدئو‌ها از نوع HD را هم دارند، داده‌اند.

نوبتی هم باشد نوبت به سیمکارت مورد استفاده در این گوشی‌ها می‌رسد، در آیفون جدید از استاندارد به روز‌تر Nano برای سیمکارت استفاده شده.

هر چند کمتر گوشی‌ای در حال حاضر از چنین تکنولوژی برای سیمکارت‌اش استفاده کرده، به همین منظور اپل برای پیشی گرفتن در صحنه رقابت از دیگر رقبای خود آیفون ۵ را به چنین تکنولوژی مجهز کرده.

این را هم باید اضافه کرد که تکنولوژی سیمکارت‌های Nano اندازه سیمکارت را بسیار کوچک‌تر از تکنولوژی سیمکارت‌های Micro کرده، ولی بیشتر گوشی‌ها و سیمکارت‌ها به این تکنولوژی قدیمی‌تر سازگار‌تر هستند و براحتی با آنها کار می‌کنند.

یکی از کوچک‌ترین مزیت‌های این تغییر بیشتر شدن فضای داخل گوشی جهت استفاده برای مصارف دیگر است، به طور مثال کمپانی سازنده می‌تواند پورت‌های جانبی بیشتری برای گوشی‌اش طراحی کند.

از دیگر تغییرات این گوشی فوق مدرن با گوشی‌های دیگر بزرگ‌تر شدن اندازه باتری آن را می‌توان گفت، به خاطر همین بزرگ شدن ظرفیت این باتری به ۱۴۴۰mAH تغییر یافته، در حالی که ظرفیت باتری‌های ۴S تنها ۱۴۳۰mAH طراحی شده. این یعنی گوشی آیفون ۵ برای مدت یک روز کامل می‌تواند برای شما کار کند، بدون این‌که نیاز باشد آن را دوباره شارژ کنید.

و در نهایت جدید‌ترین سیستم‌عامل iOS 6 که دارای برنامه‌های هوشمند‌تری از جمله Siri، Facebook integration، برنامه نقشه‌یابی جدید‌تر و Face Time هستند. این سیستم‌عامل فوق‌پیشرفته‌ترین سیستم‌عاملی است که اپل تا به حال طراحی کرده است.

داغ کن - کلوب دات کام ارسال به کلوب


تکنولوژی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.