قاتل نروژی به ۲۱ سال حبس محکوم شد

 دادگاه رسیدگی به پرونده آندرس بریویک، متهم به بمبگذاری و قتل در پایتخت نروژ، متهم را “عاقل” تشخیص داده و به ۲۱ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، دادگاه نروژی رسیدگی به پرونده اتهامی آندرس برینگ بریویک، متهم به بمبگذاری و قتل ۷۷ تن در اسلو، پایتخت نروژ امروز (جمعه) متهم را عاقل تشخیص داده و به “حبس بازدارنده” به مدت ۲۱ سال محکوم کرده است.

براساس قوانین کیفری نروژ، در صورتی که مقام‌های قضایی آزادی فرد محکوم در پایان دوره محکومیت را برای امنیت عمومی خطرناک تشخیص دهند، می‌توانند دوره محکومیت را طولانی‌تر کنند. متهم پرونده به بمبگذاری و قتل اعتراف کرده اما آن را اقدامی به نفع مردم توصیف کرده بود.

آندرس بریویک در جلسه امروز دادگاه حاضر شد و زمانی که قصد نشستن بر روی صندلی خود را داشت، دست راست خود را به نشانه سلام نظامی فاشیست‌ها بالا آورد.

وی حداقل ۱۰ سال از مدت حبس خود را به دلیل کشتار مردم بی‌گناه در زندان سپری خواهد کرد. از آنجایی که بریویک از لحاظ عقلانی، سالم تشخیص داده شده‌ است، به جای تیمارستان به زندان خواهد رفت.

بریویک در ۲۲ ژوئیه سال ۲۰۱۱ مرتکب دو حمله مسلحانه مرگبار شد. در این روز نروژ در بهت و اضطراب فرو رفت. روزی که احتمالا مردم نروژ دوست دارند، آن را به فراموشی بسپارند، اما هرگز نمی‌توانند.

در یکی از این حادثه‌های مرگبار وی در لباس پلیس نروژ به سوی شرکت کنندگان در یک اردوی شاخه‌ نوجوانان حزب حاکم تیراندازی کرد و جان تعداد زیادی از نوجوانان را گرفت. وی در جزیره اوتوئیا، واقع در شمال غرب اسلو، دستگیر شد. وی همچنین در مقابل مقر دولت نروژ نیز یک خودرو را منفجر کرد که در این حمله هشت تن کشته شدند.

بریویک پس از انتقال به زندان می‌تواند هر پنج سال یکبار نسبت به حکم خود اعتراض کند.

این مرد نژادپرست ۳۳ ساله در جلسات دادگاه اعلام کرد که می‌خواسته با این اقدام خود کشورش را از “تهدید اسلام” نجات دهد، زیرا اسلام‌گرایان به اروپا هجوم آورد‌ه‌اند و قصد نابودی فرهنگ مسیحی را دارند!


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.