قاضی هندی رأی به کتک خوردن زنان از شوهران داد

قاضی هندی رأی به کتک خوردن زنان از شوهران داد

 شوک: یک قاضی هندی هنگام رسیدگی به شکایت یک زن که با آزار و شکنجه روبه‌رو شده بود، نظر داد کتک خوردن این زن توسط شوهرش رفتار درستی است. گفته می‌شود این قاضی هنگامی که زن هندی از شوهرش نزد او شکایت کرده که مدام در خانه او را کتک می‌زند، قاضی در جواب گفته که کار شوهر او صحیح بوده و برای محافظت و نگهداری، یک زن باید از دست شوهرش کتک بخورد. این نظر دادگاه خشم عمومی مردم هند بخصوص انجمن‌های اجتماعی زنان را برانگیخته است. این قاضی دادگاه عالی گفته است: برای یک شوهر خوب است که زنش را کتک بزند چون چنین رفتاری برای محافظت از زن ضروری است. این رأی که در دادگاه بنگلور هند صادر شده، بخشی از عموم مردم هند و مدافعان حقوق زنان را خشمگین کرده است. قاضی دادگاه بهاک تاراتسالا Bhaktaratsala با قضاوت خود همه را شوکه کرده و واکنش‌های اعتراض‌آمیز علیه او ادامه دارد.
زنی که به دادگاه شکایت کرده حتی به قاضی گفته که شوهرش چند بار او را از خانه مشترک‌شان بیرون کرده است و قاضی در جواب گفته: شوهر هر زن در بیرون از خانه در حال کسب و کار و تلاش برای زندگی است تا از خانواده‌اش مراقبت کند، آن وقت تو از کتک خوردن خود صحبت می‌کنی؟ زن به قاضی گفته که نمی‌خواهد به خانه شوهرش بازگردد اما قاضی از شوهر این زن خواسته تا او و پسرشان را برای صرف ناهار به خانه ببرد. صدور چنین رأیی از طرف قاضی با انتقاد شدید جامعه حقوقی و کمیسیون دولتی حفاظت از حقوق زنان روبه‌رو شده است. رئیس کمیسیون حقوق زنان در این باره می‌گوید: قوانینی برای حفاظت از زن و تأمین حقوق او وجود دارد و هیچ مردی حق ندارد همسرش را کتک بزند. این رفتار نشانه خشونت خانگی است که در دادگاه عالی کارناتاکا عنوان شده است و این که یک قاضی ضرب و شتم یک زن توسط شوهرش را تأیید و تشویق کند قضاوتی نادرست است. یک مدافع ارشد دادگاه عالی نیز در این رابطه گفت: نظر این قاضی خلاف قانون اساسی و غیرقانونی است. پس از بروز خشم نسبت به اظهارات اخیر قاضی، درخواست اعتراض زن به قاضی‌القضات هندوستان فرستاده شده است.

پایان مطلب/


شبکه ایران

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. الهام:

    این مورد را نمیدونم ولی کتک خوردن زن در شرایط ضروری و بعد از اینکه زن از راههای مسالمت آمیز هدایت نشود و توسط شوهر با حفظ و رعایت قوانین خود در برخی اوقات و جهت برخی از زنان نیاز و شاید ضرورت باشد ولی این کار باید در شرایط خاص صورت گیرد نه بدلیل روانی بودن شوهر

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.