قانونی به ضرر خوش‌شانس‌ها!

۲۸اردیبهشت،

سرمربی سابق تیم ملی کشتی ایران اعتقاد دارد که قانون تازه کشتی قانون کشتی‌گیرهاست نه خوش‌شانس‌ها.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ؛ منصور برزگر دربارهٔ قوانین جدید کشتی اظهار کرد: این قوانین صد در صد به نفع کشتی است؛ چون به این مساله برمی‌گردد که هرکس بهتر است پیروز خواهد شد. قانون قبلی بسیار بد بود. به طور مثال یک کشتی‌گیر در تایم اول شش امتیاز می‌گرفت اما در دو تایم بعدی با دو توست بازنده میدان می‌شد.

وی افزود: قانون تازه کشتی‌گیران را فعال می‌کند و حذف کلینچ بهترین کاری است که انجام شده است. قانون قبلی به ضرر کشتی‌گیران فنی بود؛ چون حریفان با دفاع کردن کشتی را به کلینچ می‌کشاندند و حتی در کلینچ هم تقلب صورت می‌گرفت.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی ایران ادامه داد: باید در کشتی به زحمت بها داد، نه به شانس. تماشاگران هم از کشتی با قانون قبلی لذت نمی‌بردند و در واقع ما اصلا کشتی نمی‌دیدیم؛ چون همه چیز به شانس بستگی داشت ولی حالا شش دقیقه جنگ خواهد بود که شانس در آن دخالتی ندارد.

وی با بیان این‌که اگر کشتی‌های هر وزن در دو روز برگزار شود بهتر است، اضافه کرد: کشتی گرفتن در دو روز به نفع کشتی‌گیران تکنیکی خواهد بود، نه روس‌ها. البته مارتینتی و دوستانش با این قضیه مخالف بودند اما فکر می‌کنم اگر این اتفاق هم بیفتد بهتر است.

دارنده مدال نقره المپیک مونترال در ادامه با اشاره به انتخاهب لالوویچ به عنوان ریس تازه فیلا اظهار کرد: قبل از مارتینتی کشتی رونق داشت ولی با آمدن او کشتی بسیار رشد نداشت و بیشتر باندبازی و باج‌گیری صورت می‌گرفت. درست است که لالوویچ صرب بیشتر طرف روس‌ها خواهد بود ولی مسلما از مارتینتی که اکثر اوقات حالت طبیعی نداشت بهتر است!

وی افزود: هرکس که در راس کار فیلا قرار می‌گیرد برای خود باند و گروه به راه می‌اندازد اما امیدوارم دست کم باند لالوویچ به نفع کشتی کار کنند نه جیب خودشان.

برزگر هم‌چنین دربارهٔ‌ی تاثیر مسابقه ایران و آمریکا برای حفظ کشتی در المپیک بیان کرد: دیدید که روی یک مسابقه جزئی در نیویورک چه تبلیغ خوبی شد که مسلما روی تصمیمات IOC هم تاثیر خواهد داشت. البته اگر مسابقه لس‌آنجلس با جمعیت بسیار برگزار می‌شد بسیار بهتر بود اما متاسفانه فعالیت‌های سیاسی بعضی از دشمنان جلوی این رقابت را گرفت.

وی ادامه داد: ما ورزشکاریم و پرچم صلح را با خود به همه جا می‌بریم. در واقع ما سربازان زمان صلح هستیم و برتری کشور خود را در ورزش ثابت می‌کنیم اما متاسفانه عده‌ای ورزش را با سیاست در هم می‌آمیزند که سبب به وجود آمدن چنین اتفاقاتی می‌شود.

برزگر در پایان اظهار امیدواری کرد که تکلیف کمیته ملی المپیک و فدراسیون کشتی زودتر مشخص شود. او همچنین گفت: باید بعد از انتخابات، یک برنامه‌ی مشخص برای کشتی تدوین شود و با سنجیدن هزینه‌ها بودجه‌ای برای این فدراسیون تعیین کنند تا اعزام‌ها و اردوها بنا به تشخیص هر شخصی که ربطی به کشتی ندارد لغو نشود.

منبع: ایسنا


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.