قانون تازه استرالیا برای مبارزه با استعمال دخانیات

۱۲م آذر ،

43521tolid-sigar.jpg

استرالیا پیشگام اجرای قانون تولید سیگار با پاکت‌های ساده و بدون آرم با هدف مقابله با استعمال دخانیات شده است.

به گزارش سرویس «سلامت» ایسنا، با اجرای این قانون تولیدکنندگان سیگار موظفند محصولاتشان را با پاکت‌های ساده و بدون آرم و نشان تولید کنند.

به گزارش بی بی سی، با اجرای قانون تازه از این پس شرکت‌ها برای بسته بندی محصولات خود باید از پاکت‌هایی به رنگ سبز زیتونی و با ظاهری یکنواخت و غیرشکیل استفاده کننده که فقط درج عکس‌ها و شعارهای اخطار دهنده از تاثیرات منفی سیگار بر سلامت انسان بر روی آنها مجاز است.

این قانون که سال قبل میلادی تصویب و بعدها به تایید دیوان عالی استرالیا رسیده از ابتدای ماه جاری (دسامبر) در استرالیا اجرا شده و به سبب آن تولید کنندگان سیگار از چاپ نام و لوگوی شرکت خود بر روی پاکت سیگار منع شده‌اند.

این شرکت‌ها فقط اجازه دارند که نام شرکت خود را با حروف ریز در زیر پاکت سیگار چاپ کنند.

تانیا پلیبرسک،‌ وزیر سلامت استرالیا در این باره اظهار داشت: این آخرین نفس‌های یک صنعت رو به زوال است.

یکی از اعضای گروه مبارزه با مصرف دخانیات نیز با استقبال از این قانون می‌گوید: پاکت‌های ساده و بدون آرم در واقع هویت را از این بسته‌ها گرفته‌اند.

مقامات استرالیایی امیدوارند که بسته بندی‌های ساده‌تر سبب کاهش اشخاص سیگاری در جامعه شوند اما از سوی دیگر شرکت تولید سیگار این قانون را به چالش کشیده‌اند و معتقدند که حذف نشان شرکت‌ها سبب کاهش چشمگیر سود خواهد شد و می‌تواند به تولید سیگارهای تقلبی منجر شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.