قانون ‌بدون اغماض در مورد کارمند سفارت عربستان‌ اعمال شود

۲۹م اسفند ،

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: برای حفظ حقوق شهروندان ایرانی و اقتدار ملی باید با کارمند مست سفارت عربستان برخورد جدی و قانونی صورت بگیرد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز،  سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل و عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی  با اشاره به تصادف مرگبار کارمند مست سفارت عربستان در تهران اظهار داشت: در مورد اجرای قانون نباید با کسی تعارف کرد لذا آنچه در قانون برای برخورد با اشخاصی که در حالت شرب خمر رانندگی کرده‌ منجر به فوت کسی می‌شوند، پیش‌بینی شده باید در مورد این کارمند عربستانی نیز به‌صورت جدی اجرا شود.

وی ادامه داد: ما همیشه و به‌خصوص در این ۶ ماه اخیر شاهد برخوردهای کاملاً نامناسب عربستان با شهروندان ایرانی بوده‌ایم و در واقع عربستان هیچ ملاحظه‌ای در برخورد با ایرانیان نداشته است و به‌قول خودشان هرچه قانونشان حکم می‌کرد، در مورد شهروندان ما نیز اجرا کردند لذا قانون ما نیز باید در مورد این متخلف بدون اغماض حکم شود.

این نماینده مجلس همچنین تأکید کرد: اگر عربستان ملاحظاتی داشت و مسائل دیپلماتیک را رعایت می‌کرد، شاید ما هم می‌توانستیم از راه‌هایی که قانون اجازه می‌داد، با آنها کنار بیاییم اما وقتی عربستان هیچ ملاحظه‌ای را در مورد شهروندان ایرانی که در عربستان دستگیر شده بودند، نداشته است، ما هم باید قاطعانه برخورد کنیم تا آنها به اهمیت لحاظ کردن مسائل دیپلماتیک پی ببرند.

حسینی در پایان با تأکید بر اینکه: “برای حفظ اقتدار کشور باید قاطعانه برخورد کنیم”، گفت: با توجه به رفتارهای عربستان باید برای حفظ حقوق شهروندان ایرانی و اقتدار ملی برخورد جدی و قانونی صورت بگیرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.