قبر رئیس علی دلواری کجاست؟

جام جم آنلاین: می‌دانستید قبر یکی از دلاوران این سرزمین کجاست؟شاید فقط همین یک نفر نباشد که خیلی از ما نداند قبرش کجاست و حتی که بوده؟!اما شاید خوب بدانیم که فلان هنرپیشه هالیوود یا خواننده فلان سبک چند سالش هست و چند تا بچه دارد و چند بار هم ازدواج کرده و طلاق گرفته؟

این عکس‌ها آرامگاه رئیس علی دلواری در نجف اشرف است.در قبرستانی بس راز آلود و شگفت.قبرستان وادی السلام در نجف اشرف و در شهری که پیکر پاک امیر مومنان علی (ع) در آن آرمیده است.

بارگاه بسیاری از بزرگان در این قبرستان هست که هر یک از آنها در تاریخ نقش داشتند.علاوه بر مرقد مطهر حضرت هود و صالح (ع) که در ورودی قبرستان قرار دارند،مرقد آیت الله سید علی قاضی طباطبایی عارف و عالم برجسته در قسمت جنوبی وادی السلام و نزدیک مقام حضرت هود و صالح(ع)، شهید اول صاحب لمعه در قسمت شمالی وادی السلام و قبر   رئیس علی دلواری از دلیرمردان تنگستان بوشهر که در نبرد با انگلیسی ها به شهادت رسید در این قبرستان است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این روزها سالروز شهادت این دلاور تنگستانی است که خون به دل انگلیسی‌ها کرد.۷ سال مقابل متجاوزین انگلیسی مبارزه کرد و سرانجام به شهادت رسید.همسرش خیری می‌گفت؛ رئیس علی عاشق حضرت علی بود و پس از شهادت اکنون سال‌هاست که در جوار مولایش آرمیده.

انگلیسی‌ها دل خوشی از دلیران ایران و دلیران تنگستان ندارند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. خانی:

    من قبررئیس علی رادروادی السلام نجف زیارت کردم البته باراهنمائی یکی ازبرادران عراقی،نزذیک قبرآیت اله قاضی است، تاآن موقع نمی دانستم محل دفنش آنجاست.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.