قبله خود را آنلاین جستجو کنید

۱۱اردیبهشت،

قبله‌یاب آنلاین، سرویس تحت وب مناسبی است که به کمک نقشه ماهواره‌ای، زاویه دقیق ایستادن به سمت قبله در هر نقطه دنیا را به کاربران نشان می‌دهد.

به گزارش مجله شبانهممتازنیوز،  قبله‌یاب آنلاین که به همت مرکز مطالعات پژوهشی فلکی و نجومی تهیه شده است، این قابلیت را دارد تا زاویه قبله هر نقطه از جهان را بدون ضریب خطا با نشان دادن یک خط قرمز رنگ، به صورت مستقیم از نقطه مورد نظر به کعبه متصل کرده و به کاربر ارائه کند.

بسیاری از کاربران ممکن است قصد این را داشته باشند تا قبله دقیق مکانی که در آن قرار دارند، را به دست آورند اما به دلیل نبود قبله‌نما یا وجود آهن‌های بسیار در ساختمان‌ها قبله‌نما به صورت دقیق عمل نکند.

مرکز مطالعات پژوهشی فلکی و نجومی در اقدامی یک صفحه اینترنتی را ایجاد کرده است تا دقیقا از محل مورد نظر کاربر به بیت‌الله‌الحرام خطی را رسم کرده و به این شکل، جهت قبله را با ذکر زاویه اعلام می‌کند. همچنین از دیگر امکانات این سایت، نمایش فاصله محل مورد نظر تا کعبه است.

گفتنی است؛ برای جستجوی جهت قبله به دو روش می‌توان عمل کرد اول آنکه یافتن محل کاربر روی نقشه و روش دوم که سریع تر و موثرتر می‌باشد، جست‌وجو در قسمت مربوط به آن است به همین دلیل کاربر باید از ویرگول انگلیسی استفاده کند. 

ورود به قبله یاب آنلاین


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.