قبل از خواب آرایش چشم را تمیز کنید

۲۲م آذر ،

همیشه قبل از خواب تمام آرایش چشم پاک شود تا مواد آرایشی وارد چشم نشوند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛  رضا مورکیان، کارشناس امور آرایشی و بهداشتی معاونت غذا وداروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان این مطلب افزود: محصولات آرایشی و بهداشتی را در دسترس کودکان قرار ندهید چون ممکن است توسط آنها خورده شود.

رضا مورکیان در خصوص نکات مهم هنگام خردی لوازم آرایشی و بهداشتی توصیه کرد: خرید محصولات دارای مجوز از وزارت بهداشت، دقت کردن به تاریخ تولید و انقضای محصول، ترکیبات و مواد تشکیل دهنده فراورده، شرایط نگهداری، طریقه مصرف و موارد منع مصرف و رعایت دستورالعمل نگهداری محصولات از نکات مهمی است که خریداران باید به آن توجه داشته باشند همچنین  در صورت ملاحظه تغییر در رنگ یا بوی محصول آن را دور بیندازند.

وی ضمن تاکید بر عدم استفاده مشترک از محصولات آرایشی به سبب چسبیدن باکتری های پوست به وسایل توصیه کرد: محصولات آرایشی بهداشتی را دور از آفتاب و گرما نگهداری شود چرا که نور و حرارت سبب از بین رفتن مواد نگهدارنده محصولات می شود.

مورکیان با تاکید بر رعایت بهداشت و تمیز نگه داشتن محصولات پس از خرید، برای جلوگیری از رشد باکتری های خطرناک و قارچ ها توصیه کرد: شستن دست ها قبل از استفاده از محصولات  آرایشی و بهداشتی به خصوص مواد آرایشی چشم برای کاهش انتقال عفونت ها از دیگر نکاتی مورد توجه مصرف کنندگان است همچنین هرگز آب به محصولات آرایشی، افزوده نشود مگر اینکه جزء دستورالعمل مصرف آن باشد چراکه مرطوب کردن محصولات خشک شده منجر به ورود باکتری ها به داخل آن می شود.

وی تاکید کرد: تنها از محصولات مربوط به چشم برای چشم استفاده کنید زیرا رنگ های موجود در سایر محصولات ممکن است برای چشم تائید نشده باشد.

این کارشناس عدم نگهداری محصولات آرایشی در داخل  خودرو، به سبب دمای بالا خودرو،  عدم نگهداری محصولات بیشتر از یک سال بعد از باز کردن آن را از دیگر موارد مورد توجه ذکر کرد و یادآورشد: اشخاص در مورد  محصولات کاملاً طبیعی و گیاهی به دلیل اینکه دارای موا د نگهدارنده نیستند دقت بیشتری داشته باشند.

وی با بیان این که درب محصولات به طور کامل هنگام عدم استفاده بسته شود متذکرشد: در صورت ملاحظه هرگونه حساسیت و تحریک ناشی از مصرف محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده از محصول قطع کرده و در صورت تداوم به پزشک مراجعه کنید.

وی با تاکید بر این که اشخاص از رنگهای دائمی مژه و سرمه که می تواند حاوی سرب  باشد استفاده نکنند گفت: هیچگاه  در حین رانندگی  و در وسیله نقلیه  از محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده نکنید  و یا آرایش خود را پاک نکنید  زیرا می تواند سبب خراشیدگی چشم شود و در صورتی که درمان نشود می تواند سبب عفونت چشم، زخم شدن قرنیه، از دست دادن مژه و یاحتی کوری را به دنبال داشته باشد.

موریکان عنوان داشت: اگر فردی به یک ماده شیمیایی خاص حساسیت دارد حتماً برچسب محصول را خوانده و از مصرف  محصولاتی  که دارای مواد تشکیل دهنده می باشند که منجر به حساسیت می شود خودداری شود.

این کارشناس باتاکید بر اجتناب از عدم قراردادن اسپری ها نزدیک آتش  گفت: درصورت قرار دادن اسپری ها نزدیک حرارت، آتش و یا دود سیگار استفاده شود می تواند منجر به حریق شود.

وی  موکدا ضمن تاکید بر این که اشخاص از استفاده لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز، بپرهیزنند، گفت: این محصولات می تواند سبب کهیر، عفونت پوست، عفونت ریشه مو، تغییر رنگ پوست، آکنه، صدمات کبدی و ریزش مو می شود./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.