قتل پایان درگیری عشقی ۲ پسر عمو

خبرگزاری مهر: درگیری دو پسر عمو برای عروسی با دختر جوان سرانجام با قتل یکی از آنها پایان یافت.

ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه ۲۶ تیر امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی کشف جسد در داخل یک کارگاه نجاری واقع منطقه مرتضی گرد به کلانتری۱۷۱ صحن مطهر اعلام شد . در بررسی های اولیه مشخص شد جوانی به نام " محمد " 24ساله از سوی قاتل یا قاتلین به قتل رسیده و جسد او نیز سوزانده شده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "قتل عمد" و به دستور رئیس دادگاه عمومی و انقلاب ۱۰۱ آفتاب ، پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

در جریان تحقیقات کارآگاهان مشخص شد، صبح روز کشف جسد پس از مراجعه صاحب و کارگران کارگاه نجاری و در حالیکه هر روز محمد اقدام به باز کردن در کارگاه می کرد ، این بار پس از باز نشدن در کارگاه از سوی محمد و عدم پاسخگویی به تماس های مکرر به تلفن کارگاه ، یکی از کارگران از بالای دیوار وارد کارگاه شده و اقدام به باز کردن در کارگاه کرد.

پس از ورود به داخل کارگاه ، صاحب کارگاه نجاری به اتاقک نگهبانی محل استراحت محمد مراجعه کرد و در آنجا با جنازه سوخته شده متعلق به وی روبرو شد که بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفته و موضوع را به پلیس اطلاع داد.

با آغاز رسیدگی به این پرونده ، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول از حدود یک سال پیش از محل سکونت پدری خود در شرق کشور به تهران آمده و از همان زمان به عنوان نگهبان در کارگاه نجاری مشغول به کار شده بود. همچنین در طی این مدت ، مقتول به دختر جوانی علاقه مند شده اما با مخالفت خانواده دختر و حتی تهدید اعضای خانواده وی روبرو شد .

با حضور تیم بررسی صحنه جرم اداره دهم و تشخیص هویت پلیس آگاهی در محل ، کارآگاهان موفق به پیدا کردند مواد مخدر استفاده شده در صحنه جنایت شدند که با توجه به عدم سرقت از داخل کارگاه و همچنین نبود هرگونه نشان از ورود به عنف ، کارآگاهان اطمینان پیدا کردند که قاتل یا قاتلین از افراد آشنای مقتول بوده که پس از ورود به اتاقک نگهبانی و در فرصتی مناسب اقدام به ارتکاب جنایت کرده اند .

با توجه به شواهد و دلایل به دست آمده که نشان از آشنایی قاتل یا قاتلین با مقتول داشت ، کارآگاهان با شناسایی دوستان و افراد مرتبط با مقتول موفق به شناسایی پسرعموی مقتول به نام "دلاور" 22 ساله شدند .

با شناسایی محل کار و سکونت دلاور در بزرگراه رسالت ، کارآگاهان با مراجعه به این محل پی بردند که دلاور به صورت ناگهانی از محل کار خود تسویه کرده است . در ادامه تحقیقات و با شناسایی محل سکونت خانواده دلاور در شرق کشور ، کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی به تحقیق از محل سکونت خانواده دلاور و اعضای خانواده اش پرداخته و اطمینان پیدا کردند که دلاور از زمان وقوع جنایت به شهر خود باز نگشته و حتی در مراسم خاکسپاری پسرعموی خود نیز حضور نداشته است .

با توجه به دلایل و قرائن بدست آمده که نشان از احتمال وقوع جنایت از سوی دلاور داشت ، سرانجام مخفیگاه او پس از سه ماه اقدامات پلیسی در یک ساختمان نیمه کاره و در حال ساخت در میدان صادقیه مورد شناسایی قرار گرفت و کاراگاهان اداره دهم ۳۰ آبان موفق به دستگیری دلاور شدند .

با دستگیری دلاور ، وی در اظهارات اولیه خود حضورش در کارگاه نجاری را تأیید کرد اما در ادامه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده و اظهار داشت : در شب حادثه به همراه محمد در حال مصرف موادمخدر بودیم . ناگهان به علت برخورد با بخاری برقی ، محمد دچار برق گرفتگی شد و به علت آنکه خود من نیز در آن موقع وضعیت خوبی نداشتم ، تنها توانستم تا از کارگاه خارج شوم .

با وجود ادعای دلاور در خصوص اعلام برق گرفتگی مقتول به عنوان علت مرگ محمد و همچنین علت آتش سوزی اتاقک نگهبانی ، با اعلام نظریه پزشکی قانونی در خصوص علت مرگ ، کارآگاهان بار دیگر به تحقیق از دلاور پرداختند .

دلاور که با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده در خصوص حضور وی در زمان جنایت و همچنین مشخص شدن علت مرگ ناشی از "انسداد شریان تنفسی" چاره ای جز اعتراف نداشت به ناچار دوم آذر لب به اعتراف گشود و در خصوص انگیزه خود به کارآگاهان گفت : من به دختری که محمد عاشقش بود، علاقه مند شده بودم . به همین علت شب حادثه و پس از آنکه محمد از علاقه و قصد من برای ازدواج با دختر مورد علاقه اش اطلاع پیدا کرد ، باهم درگیر شدیم که نهایتا او را به قتل رساندم.

متهم در خصوص نحوه ارتکاب جنایت نیز به کاراگاهان گفت : شب حادثه و با طرح و نقشه قبلی ، به بهانه مصرف مواد به کارگاه نجاری رفته بودم . در حالیکه سعی می کردم تا به ظاهر خود را در حال مصرف مواد نشان دهم ، آنقدر منتظر ماندم تا محمد به علت مصرف زیاد از حالت طبیعی خارج شود . سپس موضوع علاقه خود را به دختر مورد علاقه اش مطرح کردم . محمد که در آن موقع در شرایطی مناسبی قرار نداشت با شنیدن سخنان من ، به سمتم حمله ور شد.

من نیز با استفاده از حالت غیرطبیعی محمد ، سر او را محکم به دیوار کوبیده و سپس گلویش را آنقدر فشار دادم که خفه شد. پس از اطمینان از مرگ محمد ، با ریختن بنزین بر روی جنازه و داخل اتاقک ، آنجا را به آتش کشیده و به سرعت از کارگاه خارج شدم .

سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت : با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، دستور بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت .

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.