قتل ۳ کارمند شبکه الاخباریه سوریه

جام جم آنلاین: درحالیکه هنوز مدت کوتاهی از درخواست وزرای خارجه اتحادیه عرب برای قطع شبکه های تلویزیونی سوریه از ماهواره های عربی نگذشته است، گروهی از عناصر مسلح در عملیاتی تروریستی با حمله به ساختمان شبکه الاخباریه، سه تن از کارکنان این شبکه را به قتل رساندند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، گروهی از عناصر مسلح و ترویست صبح امروز با حمله به ساختمان شبکه “الاخباریه” در دمشق، سه تن از کارکنان آن را به قتل رساندند.

در این حمله به ساختمان این شبکه که در ۵۴ کیلومتری دمشق قرار دارد، خسارتهای فراوانی وارد شد.

به گفته ناظران، هدف از این حمله تروریستی، و قتل کارکنان بی دفاع بخش رسانه، جلوگیری از آگاهی افکار عمومی از واقعیتها و رویدادها در این کشور است.

شورای رسانه ملی سوریه در بیانیه ای، حمله تروریستی به شبکه الاخباریه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: شورای رسانه ملی سوریه همچنان از مهمترین پایه های مقاومت این کشور است و از جایگاه این کشور در منطقه و جهان دفاع می کند.

“طالب قاضی” معاون رئیس شورای رسانه ملی سوریه گفت: حمله به شبکه الاخباریه سوریه، اقدامی تروریستی و بزدلانه بود که به هدف ساکت کردن صدای حق و حقیقت است.

وی افزود: این اقدام تروریستی در چارچوب اقدامات ضد رسانه سوریه و به هدف ساکت کردن صدای رسانه ای است که حقایق را به مردم منتقل می کند.

شورای وزیران خارجه عرب در نشست اخیر خود در قطر، از مدیران شرکت های ماهواره ای عرب ست و نیل ست خواست پخش شبکه های ماهواره ای تلویزیون های دولتی و غیر دولتی سوریه را قطع کنند.

وزارت امورخارجه سوریه این اقدام اتحادیه عرب را متناقض با اصول آزادی رسانه ها و سند ساماندهی پخش ماهواره های عربی دانست و تأکید کرد: تصمیم اتحادیه عرب در زمینه قطع شبکه های اطلاع رسانی با بند ششم از طرح ‘کوفی عنان’ فرستاده سازمان ملل برای حل بحران سوریه متناقض است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.