قدردانی مرسی از نیروهای مسلح مصر و تاکید بر حمایت از فلسطین

aljazeera5-12.jpg

رئیس‌جمهوری مصر با تجلیل از نقش ارتش و نیروهای مسلح این کشور در حمایت از مصر و انقلاب آن، تاکید کرد که به تلاش‌های خود برای تحقق کامل دموکراسی در مصر و حمایت از فلسطین ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، محمد مرسی، رئیس‌جمهوری مصر در جمع هزاران تن از مردم این کشور که به مناسبت سی و نهمین سالگرد جنگ مصر و سوریه با رژیم صهیونیستی در ورزشگاه قاهره جمع شده بودند، تاکید کرد که روند گذار به دموکراسی در مصر ادامه خواهد داشت و وی و دولتش تمام تلاش خود را برای تحقق اهداف انقلاب این کشور به کار خواهند گرفت.

وی در سخنرانی خود در میان مردم مصر از نقش ارتش و نیروهای مسلح این کشور در جنگ اکتبر ۱۹۷۳ و نیز انقلاب ۲۰۱۱ مصر تشکر کرد.

محمد مرسی با قدردانی از کشته شده‌ها و زخمی شده‌های جنگ اکتبر گفت: این جنگ یک حماسه واقعی برای مصر و کشورهای عربی بود.

رئیس‌جمهوری همچنین خواستار کمک و در نظر گرفتن تسهیلات برای خانواده‌های کشته شده‌ها و آسیب‌دیدگان جنگ اکتبر شد.

وی ادامه داد: انقلاب ژانویه مصر دومین حماسه‌ای بود که مردم مصر آن را رقم زدند و توانست اهداف جنگ اکتبر را کامل کند و خواست ملت را در کشور به کرسی بنشاند.

رئیس‌جمهوری مصر همچنین از نقش نیروهای امنیتی و وزارت کشور مصر در ایجاد امنیت در این کشور قدردانی کرد.

مرسی در عین حال گفت: مشکلاتی در کشور وجود دارد و ما منکر آن نیستیم اما وعده می‌دهیم که این مشکلات را بر طرف کنیم و از کسانی که بر سر راه دولت سنگ اندازی می‌کنند می‌خواهیم به کارهای خود پایان دهند.

وی همچنین وعد داد تا با فساد اقتصادی و سیاسی در کشور مبارزه کند و وضعیت اقتصادی مصر را بهبود ببخشد.

رئیس جمهوری مصر در ادامه با رد برخی ادعاها مبنی بر موضع خصمانه وی در قبال نوار غزه تاکید کرد: مرزهای مصر در امنیت کامل است و در عین حال، در حق برادران فلسطینی‌مان هم کوتاهی نمی‌کنیم.

مرسی گفت: ما مواد غذایی و دارویی مورد نیاز غزه و امکان تردد ساکنان این منطقه از طریق گذرگاه رفح را فراهم کرده‌ایم و همواره متعهد به حمایت از مساله فلسطین هستیم.

وی بار دیگر بر موضع ثابت خود در قبال حمایت از نوار غزه و فلسطین تا دستیابی آن‌ها به تمامی حقوق از دست رفته خود، تاکید کرد.

سخنان مرسی در حالی ایراد شد که ده‌ها تن از هواداران حسنی مبارک، رئیس‌جمهوری پیشین مصر با برگزاری تظاهراتی آزادی وی را خواستار شدند.

هواداران رئیس جمهوری پیشین مصر با سر دادن شعارهایی تاکید کردند که مبارک به عنوان یکی از مهمترین فرماندهان جنگ اکتبر و فرمانده نیرو هوایی در آن زمان، از سوی رسانه‌های مصری نادیده گرفته شده است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.