قرآن منشور حکومت مهدوی است

جام جم آنلاین: رییس جمهور با بیان اینکه اگر غفلت شود و میراث پیامبران و حقیقت حکومت مهدوی به بشریت معرفی نشود، چه بسا مستکبران با نقابی جدید خواسته‌های خود را به بشر تحمیل کرده و بشر ده‌ها و صدها سال از این معارف پاک عقب بماند گفت:نباید اجازه داد شیاطین با تغییر چهره خداخواهی و عدالت‌طلبی بشر را به نفع خود مصادره نمایند.

به گزارش روز دوشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی، محمود احمدی‌نژاد شامگاه یکشنبه در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و هجدهمین مراسم تکریم خادمان قرآن کریم که با حضور اندیشمندان، فعالان حوزه‌های مختلف قرآنی، خادمان قرآن کریم، قاریان، حافظان ممتاز داخلی و بین‌المللی و مدیران مؤسسات قرآنی کشور در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، برپایی نمایشگاه قرآن کریم را اقدامی عظیم و ارزشمند توصیف کرد و اظهار داشت:اگر بخواهیم حقیقت قرآن و احکام نورانی آن در جهان حاکم شده و گسترش یابد و در صحنه عمل، انسان و زندگی او را سازماندهی کند، باید زمینه‌ساز تشکیل حکومت مهدوی باشیم که منشور آن، قرآن و حاکم آن، قرآن مجسم است.

وی با بیان اینکه تردیدی نیست که قرآن کریم بزرگترین هدیه و عطیه خدا به بشر است و پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) از آن به عنوان ثقل اکبر در مقابل ثقل کبیر یعنی ائمه یاد کرده‌اند، گفت: قرآن و اهل بیت در واقع دو حقیقت غیرقابل تفکیک هستند که تمسک به هر یک تمسک به دیگری هم خواهد بود.

احمدی‌نژاد افزود: ائمه معصومین(ع) مصادیق تام و تمام قرآن و مصلحان جهان هستند و قرآن، معرف انسان کامل و انسان کامل، تجلی قرآن است که هر دو به صراط مستقیم الهی دعوت کرده و انسان‌ها را به استوارترین راه‌ها فرا می‌خوانند.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: قرآن، پیامبر(ص)، امام (ع) و انسان کامل مصداق اتم و اکمل عمل به قرآن و عینیت آن هستند به گونه‌ای که پیامبر(ص) و امامان(ع) برپاکنندگان نماز، مخلصین در توحید به خدا، آمرین به معروف، نهی‌کنندگان از منکر، جهادکنندگان در راه خدا، برپاکنندگان قسط و عدل در راه خدا و حجت برای اهل دنیا هستند.

وی با بیان اینکه قرآن بدون امام بی‌معنا خواهد بود، اضافه کرد: کار در قرآن باید ما را به انسان کامل و امام برساند چرا که امام مبین، مروج و عامل حقیقی به قرآن و احکام آن است.

احمدی‌نژاد حاکمیت و گسترش احکام قرآنی در جهان را در گرو برقراری حکومت مهدوی دانست و اظهار داشت: شرط رسیدن به حکومت مهدوی التزام به توحید، عدالت و پاکی است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با نگاهی به وضع امروز جهان در می‌یابیم که مهمترین سرمایه‌گذاری شیطان در برابر انسان، دور کردن ذهن، دل و اندیشه انسان‌ها از حقیقت قرآن یعنی انسان کامل است، گفت: تاریخ انسان و وضع موجود بشر آن چیزی نیست که خدا خواسته است.

وی با بیان اینکه خدا را شاکریم که گسترده‌ترین و قدرتمندترین جلوه‌های خودپرستی و تحمیل خودخواهی بر جامعه بشری در حال اضمحلال هستند، گفت: مارکسیسم به عنوان خشن‌ترین جلوه‌ای که راه هدایت را بر بشر بست، از بین رفت و جلوه دیگر آن یعنی اندیشه سرمایه‌داری امروز نفس‌های آخر را کشیده و در به بن‌بست و پایان راه قرار دارد.

رییس‌جمهور تصریح کرد: تنها جایگزین مناسب برای نظم موجود در جهان، بازگشت به فرهنگ قرآن و انسان کامل و بازگشت به راه پیامبر خاتم(ص) است.

دکتراحمدی‌نژاد با بیان اینکه امروز هنر، مسئولیت و مأموریت ما معرفی نظم متعالی حکومت مهدوی در جهان است، که با فطرت انسان‌ها منطبق بوده و پاسخگوی همه نیازهای فطری آنان در حد اعلا خواهد بود، ادامه داد: امروز باید معارف قرآنی و اهل بیت (ع) را در دنیا منتشر و حقیقت انسان را به بشریت معرفی کنیم.

رییس‌جمهور ضمن اظهار امیدواری از اینکه برنامه‌ها و نشست‌هایی به وسعت برگزاری نمایشگاه‌ها و برنامه‌های قرآنی برای امام‌شناسی و معرفی حقیقت امام(عج) برگزار شود، گفت: امیدوارم دل‌ها و اندیشه‌ها به نور قرآن منور و ملت و جوانان ایران بتوانند از این فرصت در جهت عشق امام(عج) و رسیدن به او و انتشار معارف قرآن و اهل بیت(ع) بهره ببرند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام حمید محمدی رییس بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، در سخنانی گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص برپایی بیستمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم و چگونگی انجام فعالیت‌های قرآنی در کشور ارائه کردند.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.